jans

Alla inlägg den 2 oktober 2013

Av Jan Sandström - 2 oktober 2013 16:35

Till vad, jo att bygga ett flygledartorn på tomten.

 

Av Jan Sandström - 2 oktober 2013 14:28

Den lilla fågeln som fög in i mitt fönster har suttit och sovit i transportburen

 

där den hängde på repet.

Jag har tittat till den nu och då men även haft kameran så jag sett den.

Den vaknade och när jag gick ut var den tiktigt pigg så jag lyfte ned buren, öppnade och den flög direkt upp i äppelträdet.  


Så härligt det känns.


Tror jag måste fira med en mugg kaffe.

Av Jan Sandström - 2 oktober 2013 12:39

Whitey

Från http://tvprogram.nu/

Amerikansk västernfilm från 1967. Gängledaren Tinker ger den yngre gängmedlemmen Whitey falsk information om deras nästa rån. Regi: Herschel Daugherty. I rollerna: Stuart Whitman, Percy Herbert, Randy Boone, Jill Townsend, Peter Kastner, m.fl 4:3-format

 

 

Kul fär det avsnittet har jag inte sett enligt mitt register.

 

Och den lilla fågeln verkar riktigt pigg och jag har hängt upp buren under altantaket så att jag kan se den via webbkameran som ni ser på bilden.

 

Den verkar riktigt pigg och nyfiken men svullen runt ena ögat.

Jag har inte lyckats lista ut om den ser på det.

Av Jan Sandström - 2 oktober 2013 11:57

...vad man ska göra för dem.

Den har fått lite frö och tillgång till vatten och så tog jag in den så att den står lite mörkare men inte helt mörkt.

Lite varmar är det också där den nu står och den sitter då upprätt men ena ögat är svullet så det är nog en ordentlig hjärnskakning.

Men jag vet att fåglar kan tillfriskna och återhämta sig ganska fort. De måste väl vara så i naturen.

   

Jag har altandörren lite på glänt så den inte har det allt för varmt med sin fjäder och dundräkt.

Av Jan Sandström - 2 oktober 2013 11:40

Det small till på fönsterrutan och en liten fågel låg på altangolvet.

Jag tog hand om den och höll länge i handen innan den nu får ligga i en transportbur så kanske den kan kvickna till.

 

I alla fall är det ingen som katten får tag på.



Eljest är det fina höstfärger i träden och många fåglar runt automaterna.

Jag får väl vara beredd på olyckor när jag har så många små i trädgården.

   

Av Jan Sandström - 2 oktober 2013 11:07

Ja så va det onsdag den 2:a oktober och min brorsdotter Petra fyller år idag,

Grattis Petra.


Petra är min bror Jerrys äldsta dotter och tillsammans med sin man Robert köpte de hemgården på Grubbe efter det att min mor flyttade till hemmet.

Varken jag eller Jerry ville ta över huset, jag ville inte ha en massa trappor med mina dåliga knän och jag tycker det blev en fin lösning av allt i hopa.


Idag verkar det bli en fin dag, 11,2° på altan och solen skiner.

Fåglarna flockas här ute och äter mat som jag vet inte vad, Pirayor runt ett köttben kanske   


Väderstationen visar

Aktuella värden / uppdaterad:
2013-10-02 11:15:03
Temperatur: 12,9 °C
Lufttryck: 1012,7 mb och Rising
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 75 %
Vindstyrka: 2,2 m/s från WSW, i byarna 3,4 m/s
Beaufort F2
Kyleffekt: 12,4 °C

och trädgårdsbilden

 


I går kom alla barnen hem som jag berättade och det är faktiskt inte så vanligt att alla fem är hemma samtidigt och dessutom två tjejer. Skitrolitg men jobbigt då det blir lite stökigt och pratigt tidvis.


I dag har jag inte tänkt någonting. Anders ringde om bilen som han lämnat in på Carstedts, måste eller bör byta ett bromsok bak men det kostar drygt 5000:- bara materialet.

Han ska kolla om det går att få billigare och kanske byta själv för han har ju kontakter med kunnigt folk.

Även jag skulle kunna göra ett sådant jobb för så besvärligt är det inte att byta den delen.

Nu vet jag inte vad verkstan skulle debitera i arbete men nog tar de en hel del.


Eljest bör det ringa fler som vill ha mina tjänster idag, gissar jag.

Det brukar vara så.


Matinéfilmen idag är en western,

Cimarron Strip: Whitey

15:15 - 16:30 Idag, 2 oktober 2013

FILM - AMERIKANSK VÄSTERN FRÅN 1967.

 

Men mer om den i ett senare inlägg.

 

Nu kaffe

Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards