jans

Alla inlägg den 7 oktober 2013

Av Jan Sandström - 7 oktober 2013 18:17

16 personer i köket blir lite för mycket, det gör rent ont i öronen av allt pratande.

Man jag fick i alla fall ned två paltar så ajöss med den viktminskningen   

Nu gick jag väl upp två kilo, minst.  Men det känns skönt i kistan.

Paltkoman kommer senare.

Av Jan Sandström - 7 oktober 2013 14:46

SVT 1 14:50--16:30 (14:50 skulle det vara)

Frökens första barn (1950)

Handling:
Efter sexton succéromaner har den medelålders stockholmsförfattaren Johannes Porshammar beslutat att satsa på ett seriöst projekt: ensamma mödrars liv. Hans förläggare Albert Wahlstrand, med oförändrade vinstkrav, tror inte denna gång på Porshammar. För att hjälpa honom sätter Wahlstrand in en annons efter lämpliga studieobjekt -- i författarens namn -- med påföljd att dennes eleganta lägenhet invaderas av platssökande mödrar med barn. Porshammars trogna hushållerska Viktoria känner sin ställnin...Mer
 
Av Jan Sandström - 7 oktober 2013 11:24

En härlig höstdag men vi tog fikat på södersidan.
Gunnar är småsur över att jag skrämde iväg bofinken han smög på.
Och grannens hus står nu tomt.

Av Jan Sandström - 7 oktober 2013 09:46

Härliga måndagsmorgon, den 7:e oktober


Grattis alla som fyller år idag ;-)


Vädret är fint, solen skiner alltså men för somliga är det dåligt väder och de är dem som bara går och väntar på det vita eländet.


Varmt är det också

 +12,1° på altan och på taket är det

Aktuella värden / uppdaterad:
2013-10-07 09:45:05
Temperatur: 13,7 °C
Lufttryck: 996,6 mb och Rising
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 76 %
Vindstyrka: 2,9 m/s från W, i byarna 4,1 m/s
Beaufort F3
Kyleffekt: 13,0 °C

Högsta - Lägsta.
Dagens
/
högsta
lägsta
Temperatur:
Klockan:
14,3 °C
09:25
6,8 °C
05:30

och i trädgården ser det ut så här

 


Jag tror det blir förmiddaskaffe på trean, alltså där vid förrådet.


Idag ska Inger göra palt så det räcker till 17 personer så hon kommer jag inte att se mycket av, bara då jag går in och gör mitt kaffe och det blir i och för sig ganska ofta.


Anders håller på att riva ut en inbyggd garderob i sovrummet och han ringde och ville låna min grovdammsugare som jag har nere hos husdjuren.

Det är bara en sådan där hink man sätter på slangen så det grova stannar där och då slipper man tömma dammsugarens påsar så ofta.

I morgon skulle något företag komma och montera en helt ny garderob hos han.

Lånade två bilder från hans Facebook

   

Det är ju ett gammalt hus på Haga och väggarna är putsade med sand så det behövs inte mycket för att det ska rasa ned.

Men det blir säkert fint när han får det klart.


Jag har inga planer på någonting idag, som vanligt alltså.


Nä om man skulle ta det där förmiddaskaffet, hoppas posten kommit med något roligt att läsa eljest kanske kaffet får vänta en stund.


Godmorgon

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards