jans

Alla inlägg den 18 oktober 2013

Av Jan Sandström - 18 oktober 2013 17:53

Vi åkte till Vindeln och åt som jag skrev tidigare, men den här gången var inte maten så perfekt.

Ovanligt torr.

Efter maten satt vi och bläddrade igenom dagens tidning en stund.

 

På väg hem åkte vi förbi bygghandeln och köpte en vitmålad hörnlist ag ska ha runt toalettfönstret.


Hemma har vi pysslat med lite av varje, sågar ved av skräpbräder.

Eftermiddasfikat tog vi ute på altan i solskenet.

 


Men nu är det kväll och vi får väl se vad det blir, kanske somnar vi i soffan.


Av Jan Sandström - 18 oktober 2013 12:36

Det va inte så bra som det ser ut.

Vi äter lunch på hotell forsen i Vindeln.
Det var ganska torrt, kycklingen och fläskfilén.
Men ölen är god.

Av Jan Sandström - 18 oktober 2013 09:48

Ja då var det fredag den 18 oktober.

Och min svägerska Eva fyller år idag men hur gammal hon blir är en hemlighet, åtminstone här   


Grattis Eva  


Nu sitter vi här i stugan igen och det var kallt i morse, närmare -10 grader ute men inne hade vi 15-16 grader fast varmgrader.   

Jag hade inte riktigt slagit på värmepumpen men nu är det skönt efter att ha justerat den och en sprakande brasa i kaminen.

Men vi sov gott i natt.

Däremot märkte vi att när vi eldar så suger kaminen ut mycket lugt så det drog in ordentligt i sovrummen där vi satte in friskluftspalter i överkant på de nya fönstren.

Ett fönster är inte klart så där fick jag stänga delar med maskeringstejp.

Men vi sov gott i natt ;-)


Hämtade in mer ved tidigare och tog några bilder på de frostiga ängarna.

 

 

Det skulle va skönt med ett bad men nu får vi gott vänta till i maj någon gång.

 


Idag då, ja vi ska åka in till Vindeln och äta och så blir det väl plock med lite av varje.

Men så mycket blir det väl inte, ja vi får se, tar dagen som den kommer ov´ch vad man får lust med.

Lust ja, kanske kan det bli lite     

Eller vad säger du älskling, när du nu läser min blogg.


Mitt knä som jag slog igår är ömt men inte så illa som jag trodde, har dock ett rött sår.

Jag slog även i vänster handlov och vänster axel.

När jag tänkte efter så kan det ha varit ett knä som vek sig för mig, har haft sådant tidigare men inte så att jag trillat så här.


Nä gott folk, påtår och så kolla facebook.

Godmorgon.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards