jans

Alla inlägg den 3 oktober 2013

Av Jan Sandström - 3 oktober 2013 18:37

Man ser skillnad för varje minut som går men lägger bara upp ett kort.

 

Ser att jag inte tagit transportburen jag tvättade ur och hängde upp på tork.

Av Jan Sandström - 3 oktober 2013 17:08

Inger är ju ledig idag så då jobbar jag.

Men fint väder har det varit, rent av skönt.

Jag har småpysslat av och till, lastat släpvagnen, skruvat upp stegarna på väggen, satt fast en aluminiumlist på altantrappen, skruvat lös vattenkranen ute (ska flyttas till våren)  och lite sådant.

Angående vattenkranen är det en extra kran som är kopplad på den ordinarie kranen som sitter längst in på altanen. Nu ska vi flytta den dit där vattentunnan och annat står.

Inger klipper gräset för sista gången i år förhoppningsvis eller tyvärr kanske, får vi en fortsatt varm höst kanske det behövs en gång till, så när hon är klar ska jag byta olja i den.


Såg det här äpplet sitta kvar längst upp i trädet och kvällssolen lyste så fint på det.

 

Det får vi   offra   till fåglarna.

Men det skulle lysa fint i fruktskålen fast vi har några till.

Det blev dock inte många äpplen i år.

Av Jan Sandström - 3 oktober 2013 10:10

Torsdag den 3/10


I natt var det kallt, eller i morse,

-1,9° klockan 06:20

och björkarna blir bara gulare och gulare för varje dag som går men löven håller på att rasa av för tidvis är det som om det snöar gul snö, sån där snö man inte ska stoppa i munnen   


Men nu är det +6,5° på altan och väderstationen visar

Aktuella värden / uppdaterad:
2013-10-03 10:00:04
Temperatur: 12,2 °C
Lufttryck: 1013,6 mb och Rising
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 70 %
Vindstyrka: 0,3 m/s från WNW, i byarna 1,0 m/s
Beaufort F1
Kyleffekt: 12,2 °C

Det är alltså bara solen som värmer och min lilla är inte tillräckligt avskärmad från solen att det märks.

 


I går tog jag hand om en liten fågel med lycklig utgång då den kvicknade till efter nästan tre timmar.


I dag hoppas jag inte att det händer igen.


Godmorgon

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards