jans

Alla inlägg den 30 oktober 2013

Av Jan Sandström - 30 oktober 2013 21:34

 
Min fru och jag låg i sängen och tittade på "Vem vill bli miljonär".
Jag vände mig mot henne och frågade: "vill du ha sex?"
"Nej", svarade hon.
Då sade jag: "Är det ditt slutliga svar?"
Hon tittade inte ens på mig, utan sade bara "Ja"
"Då vill jag ringa en vän", sade jag.
Åsså började fajten...
 

Av Jan Sandström - 30 oktober 2013 19:11

Som Bambi på hal is.

Men det är kallt här, fryser och det är nästan 2 timmar kvar.

Av Jan Sandström - 30 oktober 2013 17:24

Sitter på "Stora östern" och äter gott med familjen.

Av Jan Sandström - 30 oktober 2013 11:01

SVT1, 15:05--16:30 Dead Men Don't Wear Plaid (1982) eller "Döda män klär inte i rutigt" som den heter på Svenska.

Döda män klär inte i rutigt (1982) Poster

Bilden från IMDb

 


Handling:
Den undersköna varelsen Juliet Forrest anställer privatdeckaren Rigby, för hon tycker det är något skumt med hennes fars död. Rigby gör vad som förväntas av honom: Blir skjuten i ena axeln, får en drogad drink i skumma Los Angeles-kvarter, får en ny kula i samma axel, förälskar sig i sin klient, trasslar in sig med tre blondiner, överfalls av busar, köper en hundvalp, klär ut sig till kvinna, får en skeppsredare förälskad i sig, ger redaren en drogad drink, hamnar i fängelse, rymmer därifrån, bl...Mer
Logotyp: Svenska Filminstitutet

Svensk Filmdatabas

Eller som det står på http://tvprogram.nu/

Matiné: Döda män klär inte i rutigt - SVT1
(Dead Men Don't Wear Plaid) Amerikansk långfilm från 1982. Parodi på 40-talets hårdkokta deckare där Steve Martin agerar mot inklippta avsnitt ur gamla filmer med storheter som Humphrey Bogart, Bette Davis och James Cagney. Regi: Carl Reiner. I rollerna: Steve Martin, Rachel Ward, Carl Reiner. Reni Santoni, George Gaynes m.fl

Av Jan Sandström - 30 oktober 2013 09:56

Först ett stort TACK för alla gratulationer jag fick igår här på nätet och hemma.


Idag skoner solen från en blå himmel men det blåser.

Vi har i alla fall sovit med öppet fönster så att Gunnar kunnat gå ut och in och vi har fått sova.

Kattlucka kanske någon säger men nu med nya dörrar och fönster vet jag inte var vi skulle sätta en sådan och det fungerar ändå ganska bra med hans ringklocka.

Det är bara omaket att någon måste stiga upp och släppa in han men då kan vi samtidigt kolla att han inte drar in något som han fångat ute på ängen.


Temperaturen är +4,7° och väderstationen

Aktuella värden:
2013-10-30 10:00:05

Temperatur: 6,1 °C
Lufttryck: 986,7 hPa och Rising
Luftfuktighet: 70 %
Vindstyrka: 6,8 m/s från WNW,
i byarna 10,2 m/s
Kyleffekt: 2,0 °C
Inne hos oss. Temp: 19,1 °C Fukt: 43 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,3 mm
Månaden: 49,8 mm
Året: 363,9 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
6,1 °C
Klockan:
09:39
Temp - Max:
10,0 °C
Klockan:
13:32
Temp - Min:
3,4 °C
Klockan:
07:29
Temp - Min:
-1,1 °C
Klockan:
04:22
Lufttryck - Max:
986,8 hPa
Klockan:
09:54
Lufttryck - Max:
977,0 hPa
Klockan:
23:57
Lufttryck - Min:
976,8 hPa
Klockan:
00:03
Lufttryck - Min:
962,2 hPa
Klockan:
01:10


Dagens sol och måntider.

Gryning: 06:22
Sol upp: 07:14
Sol ned: 15:30
Skymning: 16:22
Dagsljus: 10:00 tim:min
Dag längd: 08:16 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 22s less daylight tomorrow
Måne upp: 01:29
Månfas:
Minskande skära
Moon
Måne ned: 14:14

Fåglar kökar frö på gräsmattan men nu har flyttfåglarna dragit vidare så fröförbrukningen är mer normal, vad som nu anses som normalt.

Det går då inte åt 6 fulla automater varje dag som det gick tidigare.

 


I går kväll fick jag/vi besök av Camilla med barn, Hon var dagbarn hos Inger en gång i tiden och dotter till våra vänner här på Västerslätt.

Anders kom också förbi, Anders och Camilla är födda dagen efter varandra och har således växt upp tillsammans likt många av våra och Abrahamssons barn.


I dag blir det plocka och städa inne och ute. Kanske ska försöka få upp julbelysningen på altaner och förråd.

Släpvagnen borde få på sina vinterskor och i kväll ska hela familjen ut och äta och efter det curling men där tror jag att jag bistår med fotografering.

Det känns lite vanskligt att halka omkring på isen med en sopkvast som stöd med mina knän och andra leder.

Jag är ju inte helt befriad från problem och kanske är det blåsten jag känner av.


Frukosten är avklarad, husdjuren har fått sitt liksom utefåglarna.

Så nu är det hög tid för påtåren.


Godmorgon

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards