jans

Alla inlägg under juli 2014

Av Jan Sandström - 21 juli 2014 08:22

Startade datorn och kollade http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=sv


Man skulle ha varit i norra Italien nu.

 
 

Av Jan Sandström - 20 juli 2014 21:42

Hemma med allt det innebär av arbete men nu är det då inga tidningar att gå igenom, jo lördagens men bara en.

Mer kaffe och jag som är så trött kommer att somna.

Varför blir jag så trött av kaffe?


En trädgårdsbild denna sköna söndag kväll.

 


I morgon är jag tillbaks härifrån stan.

Av Jan Sandström - 20 juli 2014 19:13

Det är bara så ljuvligt i kväll.
Det blev ingen åska tidigare, inte ens regn.
Det bidde inte ens en tumme.

Av Jan Sandström - 20 juli 2014 17:25

Varmt som 28 men då var det skönt med 31 i badtunnan.
Har tappat räkningen på alla dopp jag tagit.

Inte har vi fått något oväder heller, men det kan bli.

Molnet växer så att man ser det.

Nu tar vi te/kaffepaus innan middan.
Sedan bär det av hem för Inger jobbar och nya "hyresgäster" ska hit på måndag.

Av Jan Sandström - 20 juli 2014 09:04

Sönddag den 20/7


Idag har jag en fulladdad dator   


Igår finslipade och limmade jag ihop pallarna, nu ska det bara på tre brädor till sits på en och sedan lackning/målning eller bara olja in dem.

Vi har liksom inte kommit till beslut i frågan.

Vad gjorde jag mer, jo jag delade på två fönsterbänkar och gjorde en ny bredare som ska bli en hylla inne i köket.

Eljest badade jag och satt ute på altan med kaffe och lyssnade på åskan samtidigt som jag kollade in blixtsidan..

Vi fick ett ordentligt skyfall som gav 7½ mm på några minuter.

 

 


Inatt sov jag faktiskt gott och hade inte mer ont än normalt.

Kanske beror det på att jag avvattnade kroppen, jag fick springa och kissa hur många gånger som helst igår, och då är det inga småskvättar som en hund som markerar sitt revir.


Idag vaknade vi trötta, som vanligt här i stugan men 8 steg vi upp och gick ut med frukosten.

Det är fuktigt idag och naturen dryper av fukt. Fönstren på stugan är immiga på utsidan.


Så här ser blommorna på frukostbordet ut.

 

och så ser hela gräsmattan och skogen ut.

Jättebra för växtligheten som haft en torr tid.

 


Nu kommer solen över trädtopparna och når mig och det blir bara så varmt och skönt, snart är det för varmt att sitta här.

Om sisådär 3 minuter eller så.

Men största problemet är att skärmen syns så dåligt ändå har jag en matt tydlig skärm på datorn.


Nu har jag i alla fall mjukat upp fingrarna som bara är så stela på morgonen nu för tiden.


Kolla FB och sedan  göra något. Det luktar kapade brädor från grannen som håller på att bygga ut stugan, eller huset för de bor ju permanent där.


Godmorgon.

Av Jan Sandström - 20 juli 2014 00:05

Har du plats så investera i en badtunnan.
Men ta inte en eluppvärmd för jag kan tänka mig att det blir dyrt att värma upp.
Däremot skulle man haft solpaneler av någon form.
Fast när man vill ha riktigt värmt är det ingen sol.

Nu blir det sängen och en ny ljudbok.

Av Jan Sandström - 19 juli 2014 22:27

Jo jag vet att det är lördag men när man blir gammal blir man trött :-)


Åskan gick här i flera timmar men till slug gav den sig.

Då tog vi bilen och åkte till Vindel-Ånäset där vi hälsade på goda vänner.

Men vi skulle ha åkt dit tidigare för DÄR hade åskan gått.

Av någon anledning går alltid åskan hårt där borta.


Hem körde vi genom Kryckeltjärn men vi fick inte se några hjortar som ska finnas i ett hägn efter vägen.

I vindeln tänkte vi köpa korv men OKQ8 hade stängt så vi körde hem igen och stekte ägg till mackor.

Jag har gjort upp eld i badtunnan så snart blir det ett bad till innan det blir sängen.

Dimman ligger tät över ängarna efter dagens regn och det är 18 grader varmt ute.

 

Nej det är inte min eldning som orsakat dimman.


Jag återkommer med mer i morgon.

Av Jan Sandström - 19 juli 2014 16:51

Nu åskar det ganska regält på andra sidan berget.

Men jag ser att datorsidan inte sätter ut utan missar med flera kilometer på lokaliseringen var det blixtrade.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards