jans

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2015

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 28 oktober 2015 09:31

Onsdag den 28/10


Igår hade jag ont i lederna, så även idag, har ont i vad jag tror är vänster höftled, eller om det bara är i någon muskel, hoppas det.

Men jag fick iväg räkningarna och tänk det gick ihop den här månaden också, tur hon tjänar bra lilla frugan.

Så jag har pengar att handla för.

Såg TV, trampade på Tristans svans, låg på soffan med Tristan på magen så det kan inte ha varit så allvarligt med svanstrampningen.

Lyssnade på ljudboken, matade utefåglarna och sånt där vanligt ointressant pysslande som ingen är intresserad av att läsa.

Men jag ska inte börja fota av vad jag äter, där går gränsen för mitt svamlande.


Gunar låg inne hela gårdagen, var bara ut kort på morgonen och eftermiddan.

Låg inne hela natten för det har varit kallt och är kallt ute.

 

Då är det skönast att få ligga så här och sova.

 

Tog med och utan blixt.


Jag har ändå sovit gott inatt trotts min värk igår och inatt och idag men jag har väl lärt mig leva med den och tabletterna samt voltaren gör väl sitt till.


Inger är ledig idag så vi ska, de andra ska fira min födelsedag en dag tidigare så jag får se hur många som kommer förbi och äter tårta, Inger gräddade sockerkakan igår kväll.

Jag får väl inte lika många precenter som i fjol (tyvärr) för jag är en som gillar paket, spelar ingen roll vad alla andra säger men jag är som ett barn när det gäller paket och julafton är ett måste med många paket.

Fast Inger har försökt införa något där man ger ett paket till någon i familjen, man ska dra lott om vilken man ska ge till.

Trams säger jag, många paket och främst då till mig.   

Men jag blir glad bara barnen kommer förbi ibland eller ofta.


Inger ska göra palt idag och senare ska vi bort och hälsa på en gammal vän och bjuda på mat.

Men först ska Inger iväg och bjuda på jobbet.


Det är ju kallt idag men det ska bli lite varmare under dagen, men kallare till natten igen.

Just nu är det -3,0°, solen skiner om än lite tamt men det verkar vara vindstilla.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2015-10-28 09:45:05

Temperatur: 2,8 °C
Lufttryck: 1010,8 hPa och Falling
Luftfuktighet: 75 %
Vindstyrka: 0,0 m/s från ---,
i byarna 0,0 m/s
Kyleffekt: 2,8 °C
Inne hos oss. Temp: 20,9 °C Fukt: 39 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 39,9 mm
Året: 579,0 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
2,8 °C
Klockan:
09:43
Temp - Max:
8,1 °C
Klockan:
00:57
Temp - Min:
-9,6 °C
Klockan:
06:21
Temp - Min:
-7,9 °C
Klockan:
23:57
Lufttryck - Max:
1014,1 hPa
Klockan:
00:33
Lufttryck - Max:
1014,4 hPa
Klockan:
21:40
Lufttryck - Min:
1010,7 hPa
Klockan:
09:24
Lufttryck - Min:
994,5 hPa
Klockan:
00:09


Dagens sol och måntider.

Gryning: 06:15
Sol upp: 07:07
Sol ned: 15:38
Skymning: 16:29
Dagsljus: 10:14 tim:min
Dag längd: 08:31 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 23s less daylight tomorrow
Måne upp: 16:37
Månfas:
Avtagande gubbe
Moon
Måne ned: 07:50

Inte vanligt att marknivån är varmare än masten men så är det nu fast solen skiner där uppe.

Så här ser det ut i trädgården.

 


Godmorgon.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Söndag 19 maj 08:42

Söndag den 19/5   Igår blev det mycket gjort men inte det jag direkt planerat, inte att göra igår. Jag lackade lägenhetens köksbord och iläggsskivorna samt 4 pallar.       Emil hjälpte Inger att köra in ved till vedboden, det blev kans...

Av Jan Sandström - Lördag 18 maj 22:18

Inger ville först inte men hon ändrade visst sig när hon såg Svanen fick sällskap tidigare i kväll men är nu ensam igen. Och månen lyser där uppe. Det kliar så i mina ögon så jag måste ta ögondroppar och piller när jag badat klart. ...

Av Jan Sandström - Lördag 18 maj 21:13

Men det blev ändå ganska bra.   Lackat på bord och pallar blev det då   Inger och Emil har ladat ved till vedboden      Jag tömde varmförrådet på färgburkar och annat frostkänsligt.   Av de gamla hyllorna byggde jag en ny hylla som ...

Av Jan Sandström - Lördag 18 maj 09:12

Lördag den 18/5   Nu är det sommar säger SMHI Jag säger att eländet har brutit ut eller slagit ut, björken hade musöron men nu fullt utslagen med allt vad det innebär som pollenallergiker. Men det är skönt med värmen så jag klagar inte fast ö...

Av Jan Sandström - Fredag 17 maj 08:59

Fredag den 17/5 och syttende mai     Igår så finslipade jag bord och pallar, flyttade över till husvagnens ide där jag drog på ett lager lack.       Och det kommer nog att bli fint efter andra och kanske tredje lagret.       ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards