jans

Alla inlägg den 23 oktober 2015

Av Jan Sandström - 23 oktober 2015 18:05

Solen har gått ner

och månen har stigit upp.

Inger sliter med riset

Bilden blev kass men så var det kolsvart i skogen.

Gunnar har vaknat och trivs med att leka och jaga.

Av Jan Sandström - 23 oktober 2015 13:21

Då har vi slängt ett lass skräp, tankat både bilen och oss själva.
God mat på hotell Forsen i Vindeln

Nu sitter jag och lämnar gårdagens mat :-P

Ska gå och läsa tidningen i foajén där Inger sitter.

Av Jan Sandström - 23 oktober 2015 10:01

Fredag den 23/10


Igår var det en regndag och (Mirabell fyllde 10 år) men vi åkte ut och handlade mat, blommor men julgransfoten fick jag inte tag på.

Vi blev stoppade på vägen av brandförsvaret som ryckte ut.

   

Sedan hämtade vi Emils mormor och morfar som kom med flyget från Stockholm, köpte hämtmat, kinamat och åkte hem till Anna och Emil, Peter jobbade någonstnns, Ö-vik tror jag det var.

Det var första gången Anett och Juha fick träffa sitt barnbarn.

   

Grodan sa hon om Emil och jag sa skrutten, men söt är han i alla fall.


Även morfar Juha fick hålla i Emil men bortse från "tanternas" prat i bakgrunden.


 

Efter prat och mat tckade vi för oss och åkte hem, kopplade släpvagnen men fick pumpa ett däck först, måste nog byta det någon gång.

Gunnar gick ut en sväng och kissade innan han kom tillbaks och vi tog med han och åkte till stugan där vi är nu.


Trött igår kväll men Gunnar trivdes då han fick springa ute och även vara inne och kela med oss.

Inatt har han sprungit ut och in innan han lade sig till ro i våran säng.


I morse kröp han upp mellan oss och villle kela och vi måste använda båda händerna, eljest fick man tassen mjukt tryckt i ansiktet.

Nu har vi ätit frukost, Gunnar sover i sängen.

   

Vi ska senare ta och lasta sommarens skräp för att köra det till Vindeln och slänga, samtidigt åker vi nog och äter lunch någonstans.


Det ska bli bättre väder säger de men just nu är det gråtrist ute så då är det skönt att få vara inne i goa värmen.

 


Det är regntunga skyar ute med en temprératur på runt +7 grader och svag vind.

 

 

Det ska bli skönt att få värma upp tunnan ikväll för igår orkade vi inte göra det.


Och katten från byn är här igen, den vi körde hem för några veckor sedan och vi får väl göra det igen när vi åker till Vindeln.

 

Han är på vägen just till höger om telefonstolpen till höger om bilen, ser ut som Gunnar nästan men troligen är han en yngre släkting till han.


Hmmm jag tror jag ska ta och skruva bort två kokplattor från spisen och kolla om någon är hel, helare än den jag förstörde på "nya" spisen.


NU verkar det nästan som att solen höll på att skina genom molnen, det blev ljusare ett kort ögonblick eller det blir ljusare för nu ser jag skuggor.


Godmorgon.


PS, Erik sköter om Tristan, Mirabell och huset där hemma så du kan sova lugnt Maria.

Ni läser väl tjejernas blogg.

The Canadian Adventures

Three Swedes Adrift

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards