jans

Alla inlägg den 11 oktober 2015

Av Jan Sandström - 11 oktober 2015 19:51

Eller Tristan den lille kelsjuke, men kelsjuk som ingen annan katt.
Han måste ha saknat mig när jag var i stugan.

                                       

Det var fösta omgången i mitt knä.

Men han har även hunnit rymma i kväll, jag öppnade dörren för att ropa på Gunnar och ett gult streck kom mellan mina ben, det är ovanligt att han springer ut men jag kunde hämta han ute på altan där Gunnar satt.


Nu har han suttit/legat en timme i mitt knä och sovit mesta tiden.


Det här inlägget är mest ägnat åt Maria långt där borta i Kanada.

Läs deras blogg

The Canadian Adventures

Three Swedes Adrift

Av Jan Sandström - 11 oktober 2015 16:28

Jag har efterlyst en bortsprungen katt här på Västerslätt.

 

Klart man reagerar då en svartvit katt kommer till mig här men jag ser ju när jag jämför bilderna att det tyvärr inte är samma kisse.

   

Så jag hoppas den kommit hem igen den som srungit bort för två veckor sedan.

Av Jan Sandström - 11 oktober 2015 16:13

Det har varit både sköna dagar och jobbiga.

Jag han och kunde lägga färdigt det som fattades på altangolvet ovanpå carporten.

Sedan gick jag loss på de srormfällda granarna och kvistade samt delade i lagoma bitar typ 2-3 meter långa.

Men det blev för mycket för mitt högra knä och händerna för dagen efter, igår alltså blev jag sittandes i sort sett hela dagen.


Vi har badat i tunnan och sett stjärnhimmeln men bara aningen norrsken, vattnet har varit både HETT och varmt, inger tyckte det var kallt en gång.


Gunnar har trivts med att få jaga ute i skogen men jag tror inte han fått sig någon mus för det har gått åt mycket kattmat.

Men han är så gosig och kelen när vi är i stugan. Kanske för att han får vara ensam katt där.

Det är nog skönt för han också att få komma hem.

 


Idag har jag gjort höst, tömmt och plockat bort sandfiltret men jag har inte tömt tunnan för den fryser inte i första taget så då kan vi bara ett par gånger till i slutet av veckan.

Eljest olockat undan saker och ting, tagit hem snöslungan och två julgranar som vi fick på köpet tack vare stormen.

Topparna var ganska fulla med grankottar så det kan bli fint här ute på tomten och till fåglarna.

 



Nu är solen på väg ned bakom hustaket och det blir kallare så jag ska gå in efter att ha fyllt på fågelautomaterna.



Av Jan Sandström - 11 oktober 2015 11:12

Söndag den 11/10

Igår gjorde jag ingenting förutom satte upp två taklampor i sovrummen.
Drack kaffe, ljudboken, kelade med Gunnar, smorde voltaren, eld i tunnan m.m
Inger var i stan med barnbarn och Anna.

När hon kom åt vi restmat och sedan i tunnan med en sprakande stjärnhimmel men inget norrsken.
Lite tv och sen sängen med öppet fönster.
Gunnar kom in lite senare och var kelsjuk.

Jag har sovit gott trots värken men badet lindrade mycket.

Upp vid åtta, frukost och sen körde vi tillbaka trinettköket som inte kylen fungerade på.
Nu kaffe ute på altanen.

Snart ska Inger till stan och jobba.
Jag stannar kvar men kanske åker hem senare då jag lastat snöslunga och några verktyg.

Solen skiner, ett par grader varmt och vindstilla.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards