jans

Alla inlägg den 2 juni 2021

Av Jan Sandström - 2 juni 2021 04:42

Onsdag den 2/6 och klockan är kvart i fem.

 

Förklaring till tidpunkten kommer längre ned i inlägget.
Men igår hade jag en lite ondare dag, dock inte grymt ont utan sådär att det stramar och hugger till ibland när jag är uppe och går.

En km på motionscykel blev det i alla fall och en del plock i garaget, kanske därför jag fick ont av att stå statiskt och lite lyft från golvet.


Pollen eller inte så var det skönt att sitta eller halvligga ute och så fick jag besök och en trevlig pratstund.

Men jag började må lite halvdåligt och frysa, så på med strumpor och en pläd över benen men det hjälpte inte så jag flyttade till norrsidan in mot tomten där jag placerade solstolen i solen, keps på huvudet och hörlurar med en ljudbok, övergick sedan till musik.

Men till slut blev det sängen och så kom Inger hem men jag FRÖS så tempkontroll som visade på 43, ja 38 och 3 blir det.

Förklaringen till att jag frös så till min extrasäng efter en dusch och delvis påklädd under en tjock filt men jag frös och började må illa och en ordentlig huvudvärk så att skallen höll på att sprängas.


Ingen middag alltså och till slut fick jag upp lite lite men det lättade.

Låg under filten på sängen och jag slutade frysa men vad var orsaken?

Jag gissar på allergichock av något slag då jag suttit ute så pass mycket och det är grymt mycket pollen i luften de här dagarna.

 

Men får man feber av det?


Så det blev en kväll i sängen och till slut lättade det så att jag fick sova med påföljd att jag redan vaknade före tre.

Innan fyra gjorde jag en liten ostmacka och en kopp te som smakade utmärkt och så har jag läst tidningen, nätupplagan som vi har.

Men nu är det kisseriet som spökar fast jag har ju inte druckit mycket sedan igår eftermiddag så det är lite väl konsentrerat kiss som kommer och det kan svida lite.

Blir väl bättre efter att jag druckit nån liter eller så.

Kollade vågen tidigare och den stannade på 79,2 kg så lite vätska fattas det i kroppen.


Men jag kommer nog att sova en stund idag och inga planer för dagen har jag.

Det dyker säkert upp något att göra men jag har inte alls ont i ischias, kanske lite i vissa lägen men eljest mår jag förträffligt just nu och morgonsolen skiner in genom fönstret som vetter mot norr.

Det ser ut att bli ännu en fin dag med massor av pollen men idag ska jag hålla mig inne mesta tiden.


7.5° ute på norra altanen och i skuggan, solen skiner och himlen är blå.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2021-06-02 05:00:17

Temperatur: 7,5 °C
Lufttryck: 1018,4 hPa och Rising
Luftfuktighet: 75 %
Vindstyrka: 0,4 m/s från NNW,
i byarna 0,7 m/s
Kyleffekt: 7,5 °C
Inne hos oss. Temp: 21,8 °C Fukt: 41 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 88,2 mm

 

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
9,8 °C
Klockan:
00:00
Temp - Max:
22,7 °C
Klockan:
09:11
Temp - Min:
5,6 °C
Klockan:
03:07
Temp - Min:
5,4 °C
Klockan:
02:58
Lufttryck - Max:
1018,4 hPa
Klockan:
04:09
Lufttryck - Max:
1016,8 hPa
Klockan:
23:45
Lufttryck - Min:
1016,5 hPa
Klockan:
00:12
Lufttryck - Min:
1011,6 hPa
Klockan:
00:01


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:37
Sol ned: 22:39
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 20:02 tim:min
Morgondagen: There will be 5min 0s more daylight tomorrow
Måne upp: 02:51
Månfas:
Waning Gibbous
Moon
Måne ned: 11:13


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


och mina morgonbilder som är från tidigt i morse.

           

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards