jans

Direktlänk till inlägg 17 januari 2022

Godmåndagmorgon världen.

Av Jan Sandström - 17 januari 2022 08:21

Ja det är måndag den 17/1 idag  


Men igår var det söndag och det blev en liten promenad ute på industriområdet, lugnast att ta den en söndag då det är lite trafik och man får gå på vägkanten.

 

Men efter 363:an är det G/C-väg men nog är det skönt med broddar under fötterna för skrovligt och halkigt är det fast grusat ordentligt på vissa ställen.


Fil till lunch, såg lite Aidensfield på ena datorskärmen och siffror på den andra.

En kort stund på soffan blev det också så en ganska normal dag.


Inger jobbade och då hon kom hem blev det middag vid 7-tiden och då såg vi början på en ny kort svensk serie på Netflix.
Folk med Ångest heter den och det är totalt 8 korta avsnitt, det blev två avsnitt till efter filmen vi såg, även den på Netflix och det var 

The Iron Maiden

Den handlar om en flygplansdesigner som är mer intresserad av traction engines eller lokomobil.


En riktigt rolig film gjord 1963

Som jag sa blev det serie efteråt och sedan sängen.


Efter en stund med ljudboken sov jag gott hela natten.

Vaknade före 7 och måndag är testdag, 6,5 mmol och vikten 83,5, måste försöka minska båda lite.


Idag hoppas jag på resultat från GVAB som nu har hand om reparationen av min luftvärmepump.

Dom ska kontakta Daikin centralt och fråga vad man ska göra men felet är att gasen läcker ut, någonstans.


Promenad kanske det blir och Inger verkar än så länge få sin lediga dag men inte otroligt om hon blir inringd.

Julgranen ska upp på vinden igen, inte länge sedan vi hivade upp den för att ta ned den igen.


Jag har lite besvär av ischias så jag får se hur det blir med promenad.

Kallare idag men hanterbart med -4,9° utanför fönstret och det ljusnar tidigare nu.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2022-01-17 08:45:18

Temperatur: -3,8 °C
Lufttryck: 990,3 hPa och Rising
Luftfuktighet: 25 %
Vindstyrka: 1,9 m/s från WNW,
i byarna 3,1 m/s
Kyleffekt: -6,7 °C
Inne hos oss. Temp: 21,1 °C Fukt: 31 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,9 mm
Månaden: 9,0 mm
Året: 9,0 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-2,2 °C
Klockan:
01:43
Temp - Max:
5,0 °C
Klockan:
14:31
Temp - Min:
-3,8 °C
Klockan:
08:43
Temp - Min:
-3,2 °C
Klockan:
23:59
Lufttryck - Max:
990,6 hPa
Klockan:
08:39
Lufttryck - Max:
996,7 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
973,4 hPa
Klockan:
00:19
Lufttryck - Min:
973,3 hPa
Klockan:
23:04


Dagens sol och måntider.

Gryning: 07:54
Sol upp: 08:58
Sol ned: 14:41
Skymning: 15:45
Dagsljus: 07:51 tim:min
Dag längd: 05:43 tim:min
Morgondagen: There will be 5min 19s more daylight tomorrow
Måne upp: 13:01
Månfas:
Full moon
Moon
Måne ned: 10:11


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

 

och så här ser det ut där ute.

         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Fredag 19 april 08:37

Fredag den 19/4 2 dagar kvar.   Igår blev en dag då jag gjorde något. Flyttade släpvagnen till rätta bilplatsen och så backade jag och kopplade på husvagnen. Drog ut den ut idet och skulle bara backa upp den framför gäststugan. Det gick i...

Av Jan Sandström - Torsdag 18 april 08:34

Torsdag den 18/4 3 dagar kvar   Idag hade min mor födelsedag och hon skulle ha blivit 106 år idag.   Igår hände bajemig ingenting här, jo jag ringde två samtal eljest satt jag lite här vid datorn och mest i soffan och läste boken jag lånat ...

Av Jan Sandström - Onsdag 17 april 07:43

Onsdag den 17/4   Igår fick jag mycket gjort. Skottade snö såklart men brunnen har tinat upp så jag kunde lyfta på locket och det såg fint ut, men Lycka som hängde med mig hela tiden var nyfiken och nära på att hoppa ned. Då hade det blivit k...

Av Jan Sandström - Tisdag 16 april 07:45

Tisdag den 16/4 och 5 dagar kvar.   Idag har min brorson Mikael födelsedag och hela 50 år blir lillgrabben så   Från farbror och "faster". Vi ska komma och fika i stugan då ni är där. Flertal gånger har vi varit förbi men ingen hemma....

Av Jan Sandström - Måndag 15 april 08:36

Måndag den 15/4   Igår började och slutade dagen men jakt på vilt här hemma. Lycka kom först in med en mus som hon släppte loss och den kutade runt och katten efter. Jättekul tyckte katten men musen var nog mindre nöjd.       Den är b...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards