jans

Alla inlägg den 30 januari 2022

Av Jan Sandström - 30 januari 2022 09:33

Söndag den 30/1


Ja då har snart januari passerat, bara februari kvar och sedan kan man se fram emot,,, björkpollen och vår.


Igår blev det en biltur över till Avion där jag skulle handla på Clas Ohlson men dom hade inte hemma nu när det är vinter.

In till Kjell som inte hade min mobilladdare fast den stod i datorn, allt stämmer inte alltid.

Men köpte ett par hörlurar till Inger så att hon har både här hemma och i stugan och slipper dra med mellan jämt.


Kollade att Anders var hemma och körde över till han, vi pratade om köksrenovering och flytta tvättmaskinen. Drack kaffe och så var det ju Atho som var leksjuk och Lycka som var lite kelsjuk.

Passade på att byta ut hans vimpel för ärligt talat verkar han inte ha tittat upp på den så mycket.       

 

Den jag tog ned har nog gjort sitt.


Åkte hem och här delade jag på en nexabrytare för att se om jag hittade felet. Kanske gjorde det till slut men ska mäta upp och se om det är det jag tror, en tempsäkring.

Men svårt att fota den lilla saken.

   


Kaffe, TV, dator och katt i soffan med ljudbok i mina lurar, i min öron då. Gunnar låg på min mage och sov.

Till slut så kom Inger hem, jag värmde middag och kokade broccoli som vi åt medan vi såg Marcella på Netflix.

En galen polis i England. Sedan startade jag en fransk serie om hemliga agenter men den tror jag inte det blir mer än de två första avsnitten. Den var lite svår att förstå och humorn.

Anders kikade förbi och lånade en laptop som han måste ha till ett videomöte och han tog Ingers = Anders gamla dator.

Mina två dög tydligen inte   



Det blev sängen och en stund med ljudboken, vaknade två och släppte ut Gunnar, passade på att kissa och vaknade nästa gång fyra med värk i händerna. Det var ett tag sedan jag hade så ont i dem men nu kanske det flyttat från ryggen till händerna så det blev smörja in med Diclofenac, typ samma som Voltaren men mycket billigare.


Vaknade och steg upp halv åtta, duscha, frukost, prata länge med Tomas och så nu bloggen m.m

Idag inga direkta planer om jag inte måste hjälpa något av barnen, det är kanske Covid hos någon.


Det verkar blåsa för vimpeln står rakt ut och -4,6° där ute.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2022-01-30 09:45:13

Temperatur: -4,5 °C
Lufttryck: 989,5 hPa och Rising
Luftfuktighet: 56 %
Vindstyrka: 6,1 m/s från NW,
i byarna 8,5 m/s
Kyleffekt: -11,2 °C
Inne hos oss. Temp: 20,9 °C Fukt: 29 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 10,2 mm
Året: 10,2 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-2,5 °C
Klockan:
00:00
Temp - Max:
0,7 °C
Klockan:
12:28
Temp - Min:
-5,9 °C
Klockan:
04:24
Temp - Min:
-8,9 °C
Klockan:
05:17
Lufttryck - Max:
989,5 hPa
Klockan:
09:44
Lufttryck - Max:
998,3 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
973,5 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
969,9 hPa
Klockan:
20:07


Dagens sol och måntider.

Gryning: 07:26
Sol upp: 08:23
Sol ned: 15:22
Skymning: 16:19
Dagsljus: 08:53 tim:min
Dag längd: 06:59 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 10s more daylight tomorrow
Måne upp: -----
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: -----


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


Så här såg det ut för en stund sedan.

          

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards