jans

Alla inlägg den 4 januari 2022

Av Jan Sandström - 4 januari 2022 20:57

Eller snarare godnatt denna tisdag den 4/1


Igår var en fin dag och vi, jag och Inger tog släpvagnen med nya snöslungan och åkte till stugan där jag körde och tog bort snön som föll i söndags.

Efter att ha skottat och gjort snyggt blev det fika innan vi körde mot Vännäsby där vi var bjudna på mat, och det var gott det vi fick.

Trerätters och jag försökte hjälpa med justering av en TV, men fick inte igång TV4play.

Åkte hem och här finskottade jag på bil och släpvagnsplatsen innan jag parkerade och gjorde kväll.


Eller vi satte oss och såg en film som gick på TV8

Book Club

Sedan blev det sängen och jag sov gott.


Vaknade halv 7 och steg upp, morgonsysslor och kissa i burken.

Varning för snö och när jag gick mot vårdcentralen kom det nått dis, regnblandat från ovan men jag kom fram till vårdcentralen där jag av misstag tog ett nummer.

Men det behövdes inte till vaccineringen och det gick fort att få min tredje spruta.

Mitt könummer hade inte kommit upp och jag han även gå och betala min provtagning.

Sedan fick jag vänta en stund och upptäckte att jag glömt mitt urinprov.


In till provtagning och hon stack mig i armvecket och tappade ut två liter, eller två små rör av blod.

Urinprovet skulle gå fint att lämna in senare.


Gick hem och bloggen låg nere.

 

Så därför inget morgoninlägg från mig men nu kommer det istället 12 timmar försenat.


Under dagen lite pyssel som att polera två mässingljusstakar så att de nu blänker fint.

Maria kom förbi med cykellyseproblem. Som jag nästan kunde fixa, eller hon fick ett litet "reservlyse" vi hade.


Ut och skotta snö då det kommit en del under dagen och nu väntar jag bara på att man ska ploga gatan men det gör man väl inatt.

Åt spätta med remouladsås som Maria köpte hem till mig och såg film på TV.

Mia och det vita lejonet

Man blir bara så arg på hur de rika beter sig och att det är lagligt att skjuta uppfödda lejon i hägn för att skryta över sina bedrifter.


Nu skriva inlägget och snart kommer väl Inger hem.

Hon lämnade för övrigt in mitt urinprov då hon också fick tredje sprutan med vaccin idag, och så jobbar hon ju i grannhuset.


Ute är det-3,9° och mörkt.
Snart är det sängdags.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards