jans

Alla inlägg under juni 2014

Av Jan Sandström - 6 juni 2014 13:30

...i Õverrõdå.
Trevligt värre och gott med en burgare och bra musik.

Av Jan Sandström - 6 juni 2014 09:00

Fredag den 6 juni och vår nationaldag.


Grattis Elin och Simon till dottern, grattis Jerry och Eva som blev morföräldrar än en gång.


Igår, vilken dag, varmt som bara den men skönt att ha badtunnan och jag tog mig två bad utan att koka upp vattnet före, det höll ändå 30 grader i vattnet.


Getingstungen blev jag också, under foten bakom mittentån (men nu känns det bra) och så skulle jag hjälpa Inger bära brädor, jag gick baklänges då ramlade jag omkull över pilbågsstället så jag stöp i backen med en smäll.


Jag fick på takpappen på pumphuset

 

och det var i grevens tid som man säger för på kvällen kom ett hiskeligt åskväder.

Innan skådespelet började värmde vi mat i micron och sedan blev det te och kaffe under åskandet.

 

Bilden ovan tog jag före det brakade lös men sedan gick åskan runt omkring oss med blixtrande och muller.

Just som jag tittade söderut över trädgårdsstoarna så jag två kraftiga blixtar tätt på varandra och knallarna kom nästan direkt, blixtarna gick ned just bakom skogskanten och dit är det 300-350 meter.

Då blev man nästan lite småskraj. Sedan kom ett häftigt regn med hagel så jag befarade att altantaket skulle gå sönder. Haglen var runt 1 cm stora.


Efteråt gick jag runt och besiktade skadorna vi fått och de av Inger nymålade brädorna mådde inte bra av nederbörden.

 

det blir till att måla på ett varv till.


Inatt sov jag illa, svårt att somna och när jag gjrde det så vaknade jag efter en kvart tjugo minuter av värk och jag känner att fingrarna inte vill skriva värst mycket mer just nu.

Men tha shov must go on.


Idag är det Sveriges nationaldag med firande överallt och vi kanske åker in till Vindeln och kikar lite.

Jag ska ändå ta det lugnt idag.


Vädret är strålande fint just nu men med lite soldis men med 17-18 grader då vi gick ut för ett tag sedan, nu håller det på att bli för varmt här på frukostplatsen men det fläktar lite skönt.

I morse när jag tog medicin vid 6-tiden såg jag tranor borta vid skogskanten.

Jag tog några snabba bilder genom fönstret som delvis var immigt så det är kanske därför skärpan blev lite dålig och så max zoom som kanske inverkade.

   


Med det säger jag Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 5 juni 2014 21:57

...säger man och det var det.
Två kraftiga blixtar efter varandra och jag hann knappt räkna innan en, eller det blev två kraftiga smällar kom som kändes liksom hördes.
De slog ned i skogen bakom ängen på jag bilden nedan.
Till skogen är det 300-350 meter.
Sådant där sätter fått på adrenalinet :)

En ordentlig hagelskur fick vi också.

Jag lyckades filma en del men det lägger jag upp hemifrån.

Det blir nog mer åska.

Av Jan Sandström - 5 juni 2014 20:39

Nu närmar sig åska och vi har ätit ute på altan.
Det blixtrar ordentligt ett par km bort.
Kanske dags att göra kaffe medan vi har ström.

Av Jan Sandström - 5 juni 2014 18:10

Men inte värre än att jag kan gå.
Den har då inte svartnat och ramlat av.

Men jag kan inte med 30 grader och MYGGEN HATAR JAG.

Av Jan Sandström - 5 juni 2014 16:20

Det är bara vi som envisas med att sitta utomhus.

Ovan i skuggan.

Och i solen.

AJ!

Av Jan Sandström - 5 juni 2014 12:53

+

= ont.

Det tror jag det att den stack mej när den fick mina 90 kg på sig när den bara låg och latade sig på sovrumsmattan.

Det gör jäkligt ont men Inger bara skrattar när jag ber henne hämta kaffe åt mig.

AJ!

Av Jan Sandström - 5 juni 2014 12:52

[Bild]

+

[Bild]

= ont.

Det tror jag det att den stack mej när den fick mina 90 kg på sig när den bara låg och latade sig på sovrumsmattan.

Det gör jäkligt ont men Inger bara skrattar när jag ber henne hämta kaffe åt mig.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards