jans

Direktlänk till inlägg 28 april 2023

Godmorgon från paradiset.

Av Jan Sandström - 28 april 2023 08:42

Fredag den 28/4


Snart Valborgsmässoafton så du tänker väl på

     

Igår en morgon som började med att betala månadens skulder och tömma Ingers lönekonto     

Nja inte så bokstavligt men hon bidrar ju med mesta pengarna, eller har gjort det tills nu för nu är hon också pensionär sedan två veckor tillbaks.

Kapa krokar vi köpt på IKEA som senare sattes upp i lägenheten.


Efter jobbet här så åkte vi till Vindeln och med tom bil för en gångs skull.

Väl där blev det jobb, plocka undan från golven och göra plats för möbler som till helgen ska flyttas upp.

Men jag hann även med kaffe och laga några saker, sätta upp krokarna och lite smått.


Inger gick över till Tittis Thairestarurang och köpte mer mat som nu ligger i kylen.

Det blev tidigt tillbaks hit till stugan, redan vid 16-tiden åkte vi "hem" igen.


Mäklaren Helen på Unik ringde och sa att de som är intresserade har akut fått åka söderut för sjukdom men att de ska fortsätta se på vårt hus.

Ett annat par är också smått intresserade av det men de verkar vela på och inte riktigt "komma till skott".


Här blev det mer plocka bland grejor och till slut slängde jag ut datorn efter att ha jämfört och installerat ett par program på min knähund. Alltså bärbara dator som nu med vissa problem körs i dockningsstationen.

Upptäckt att tangentbordet inte fungerar till fullo, ett antal specialtangenter fungerar inte så jag får väl installera nått mer.


Soppa till middag och de två sista avsnitten på Happy Valley


Det blev sängen och förutom kissa vid 2-tiden har jag sovit tungt, vaknade vid 6 men somnade om till halv åtta.

Idag blir det in till stan och med släpvagnen, rensa det som går att ta med men snöslunga och jordfräs m.m m.m ska nog med och trädgårdsmöbler.

Det som inte behöver skyddas mot fukt och lera som det är på stugvägen.


Yr spår skapligt väder idag och sol med värme, i alla fall runt +6°


Nu +3° och lite vind, solen skiner men jag har inte kopplat in väderstationen hit nu så jag vet inte mer.

Måsta ha en USB-hubb och hoppas det funkar med en sådan till skanner. väderstation och annat jag vill ha inkopplat.


Morgonbilderna ser då ut så här idag.

     


Vedboden jag ser utanför mitt fönster.

 


Ska jag sätta in en skärm till?   

   


Inte lika fint väder inne i Umeå som i Vindeln.


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Söndag 12 maj 18:22

Alice hälsar och säger att den var så god och färskmat gillar hon, nu.       Men hon lyssnar inte på mig när jag sa att man inte ska leka med maten.     Men videoklippet får jag inte upp nu heller.Är det någon bloggare som lyckats lägg...

Av Jan Sandström - Söndag 12 maj 09:16

Söndag den 12/5   Vann rätt låt? Fanns det någon rätt låt? Jag har inget svar på någon av frågorna mer än att det mesta kändes som skit. Möjligen var Frankrike en hyfsad låt fast låtarna var det inte mycket fokus på utan mer skrik och skrän...

Av Jan Sandström - Lördag 11 maj 09:33

Lördag den 11/5   Nu har jag då rättat till några fel jag tidigare skrev. Igår så åkte vi snabbt in till Vindeln och först till Autoexperten eller Centrumrep i Vindeln. Egentligen stängt igår men jag fick komma in och prata, vi kom fram till ...

Av Jan Sandström - Fredag 10 maj 22:08

Vi hade ytterdörren på glänt idag när vi satt på altanen med vårt fika.Då smet Alice ut. Eller det var liksom meningen att hon skulle få komma ut i vårsolen och hon gjorde några försök ut och så in igen. Men till slut kom hon ut och upp i mitt knä ...

Av Jan Sandström - Fredag 10 maj 12:26

Vi har varit in till Vindeln och till Autoexperten, tidigare Mekonomen verkstad.   Släpvagnsaxeln kunde de inte ta emot för när man sätter in nya bussningarna MÅSTE man ha ett specialverktyg och brotscha insidan till exakt passform till röret som...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards