jans

Alla inlägg den 4 april 2023

Av Jan Sandström - 4 april 2023 21:04

Då lär han bli trumpen. ?
Som man bäddar får man ligga.

Av Jan Sandström - 4 april 2023 07:28

Tisdag den 4/4 och 9 dagar kvar.


Igår åkte jag och lämnade in bilen till service på Carstedts.

Dum som jag var så bad jag han byta nålventilen i vänster bakdäck, det gjorde han till en kostnad på 316:-

Förra gången jag hade problem med att ventilen, hela hade gått av så åkte jag till OKQ8 på Carlshem och han lossade däcket och bytte utan kostnad för mig. Sa att det var jobbigare att knappa in i kassan än att bara byta.

Nu skruvade han väl bara ut nålen och dit med en ny och så pumpa däcket, typ 1 minuts arbete.


Men jag fick hämta bilen vid lunch och så körde jag bort skräp till Klockarbäcken men det skrev jag ju om igår eftermiddag i 

Allt är bara skit.

Men med det menade jag att vi inte får någon köpare av huset, det står still på marknaden och jag undrar hur länge mäklarfirmorna kan hålla igång när de inte får förmedla bostäder.

Mäklarna lever ju på arvodet de får och inget sådant ingen lön.


Nu gjorde jag upp med mäklaren Helen att nästa visning av huset kan hon boka in när det passar henne, vi har ändå tömt och kan hålla oss borta den timmen OM det nu blir något.

MEN vi har en intresserad fast där ska det sitta hos banken som inte lämnar lånelöfte, men vad vet jag om det mer än vad Helen berättat.


Det blev alltså ingen visning av huset igår som planerat då ingen anmält sig.

Jag kunde sitta på altanen i solen och sedan började jag riva här i kontoret så nu har jag tomma väggar och det ekar tomt.

 


Skrivaren får nödtorftigt stå på på mappvagnen och bokhyllan med sekretär/arbetsplats är isärtagen och står i blå rummet för vidare transport till Vindeln.

Det tog lite tid och var inte så lätt att plocka isär Nissehyllan som den heter, en massa skruv och spikat bakstycke.


Jag värmde kyckling, ris och broccoli till middag och såg en fransk komedi som inte var så dum, på Netflix finns den.

Tre killar, militärer som övar och som hamnar i en by med bara tjejer.


Efter den datorpyssel, skanna av nätet och så kom Inger hem.

Gick isäng först vid halv tolv, läste länge och låg krokigt då Gunnar låg mitt på min säng.

Släckte och somnade efter midnatt då Inger kom isäng och Gunnar gick över till henne.

Vaknade två, kissade, vaknade 4 kissade och lite värk. Vaknade halv sex och kunde inte röra på fingrarna som värkte.

Hela kroppen värkte så smorde med Diklofenak och tog två Alvedon.
Lade mig igen men kunde inte komma till ro så jag steg upp vid sex.


Morgonrutiner nästan avklarade och värken har gett med sig en del och jag kan röra på fingrarna.


Idag var planen att lasta släpvagnen och bilen, köra till stugan och lasta av och lasta på lite, hämta några saker och så till Vindeln för att lämna och hämta några saker.

Men med tanke på hur ont jag haft/har så vet jag inte om jag skiter i det och bara tar en ledig dag här hemma.


Det ska enligt YR bli en solig och ganska varm dag och det kan stämma, nu -6,0° utanför fönstret och väderstationen i solen visar +1,4° och tempen stiger stadigt, 0,7 m/s från nordväst som vanligt.


Morgonbilderna ser ut så här och ingen ekorre har jag sett till på morgonen.

            

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards