jans

Alla inlägg den 6 april 2023

Av Jan Sandström - 6 april 2023 08:28

Torsdag den 6/4 och 7 dagar kvar för Inger.


Igår skjutsade jag Inger med bakverk till jobbet.

Vägen eländig och djupa spår.

 

Men jag hann bara hem så kom de och började skrapa gatan    

Och de skrapade och skrapade och skrapade.

  


Solen sken och det var varmt så vid 11 klädde jag på mig och gick ut och till Maria för att kolla läget, pratade om verktygslådor som stod ute med lite vedspill i men jag köpte en matlåda som jag tog hem.
Skulle ha gått en längre väg men det var förrädiskt halt så jag tog det lugnt hem igen.


Åt min lunch då Maria hörde av sig och ville låna bilen och det fick hon och som tack hade hon med sig en verktygslåda som dock är ganska tung i sig själv så jag får se vad jag har i den.

 


Senare på eftermiddan kom de igen och skrapade ned till asfalten.


Maria kom tillbaks med bilen och senare kom Inger hem.

Det blev dags att åka iväg på jobb så jag körde till Marieberg där jag hämtade Anna och Emil, skjutsade dem till flyget och så tankade jag på vägen hem.


Jag gjorde middag, värmde kyckling och stekte kallpotatis och så såg vi några avsnitt på Netflix-serien The Night Agent.

Nu har vi två avsnitt kvar och det kan bli i kväll.


En sista koll i datorn innan det blev sängen och jag har sovit riktigt gott.

Steg upp vid 6-tiden då Inger gick upp men lade mig igen och låg mot 7 då jag inte orkade ligga längre.


Idag inget direkt planerat, inte så mycket att plocka och göra här hemma längre fast lite finns det alltid att göra.

Kan väl fortsätta göra kanal på gatan så att det blir vår och nu när asfalten är framme kanske jag sätter in batteriet och startar hojen.

Men någon tur längre än ut på gatan blir det inte ännu.


Inger slutar ju tidigt idag så vi har eftermiddan ledig och då blir det väl te och kaffe.


Nu ska det bli varmt idag men även natten spås bli över noll och då sätter snösmältningen igång på allvar.

-1,6° utanför fönstret, gårdagens feltemp    fick jag till med att lossa utegivaren och ansluta igen.

Väderstationen visar -1,0° och 1 m/s västlig vind, se, den fungerar och rör på sig fast det har den gjort, det har bara varit en eländig nordlig vind en tid.


Morgonbilderna ser ut så här och med ekorrar.

     


Fast den till höger på snön började jag fundera på om den levde eller om det var något annat som låg där.


Men nu har den då skuttat iväg den också.

 


Även i Vindeln är det mulet idag.

   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards