jans

Alla inlägg den 12 april 2023

Av Jan Sandström - 12 april 2023 15:14

Att ligga ute i solen och sova är skönt.

Av Jan Sandström - 12 april 2023 14:50

Att det blir vår i år också.


Svanar såg vi tidigare, koltrasten såg jag igår och nu såg jag bofinken. Eller en massa bofinkar.
 
Då kanske jag ska sprida ut lite mer solrosfrön.

Vet inte om det är bofiknen i stugan också för det är en massa fåglar på gräset framför förrådet.
Lite dålig upplösning men en fågel samlade massor av bomaterial i näbben såg jag.

Av Jan Sandström - 12 april 2023 07:40

Onsdag den 12/4 och nu bara 3 dagar kvar.


Igår pratade jag med mäklaren Helen och det blir visning av huset tisdag den 13/4 klockan 18:15 och då takpannor gått sönder så sänker vi även ingångspriset till 4 395 000:- men det kan justeras uppåt eller nedåt beroende på vad som händer.

 

sedan åkte jag och Inger till BYGGmax och köpte läkt som var över 5 meter långa.


Sedan började jag plocka ned lite försiktigt i bokhyllan, ta bort hyllplan, belysning och så fortsatte jag med det tills det var nästan renplockat. Så nu är det öppet in till sovrummet.

 


liksom väggen mot kontoret.

 

Jag fortsätter nog med mer idag, i alla fall ta bort hörnet. Eller så får det vara så här tills vidare, det är ju fort gjort att ta isär för inga baksidor som är spikade eller lampor under hyllorna.
TV:n hänger på väggen och det är verkligen tomt här hemma nu. Ser nästan ut som om vi är på väg att flytta.      

Men jag vill egentligen inte flytta ut från stället man bott i snart 38 år.

Vi köpte ju huset den 1/5 och flyttade in den 16/5 1985


Erik kom och hjälpte till, eller gjorde mesta jobbet med att fästa läkten efter presenningen så att kanterna blev stadigare.

 

Samtidigt blev han klippt av Inger. Det är bara mig hon inte får sätta saxen i och förresten är mitt hår ändå samma längd hela tiden.


Jag kånkade ut bokhylledelarna till blå rummet så det blev fritt i soffan och vi kunde göra middag och se på TV.

Det blev ett program om nedlagda järnvägar i England och efter det en svensk serie på SVTplay.

Kärlek & Anarki heter den och vi såg två avsnitt innan jag kollade datorn och gick isäng.


Hade värk så det blev piller m.m och så några minuter i Ingers säng då Gunnar låg och sov så gott mitt på min halva.

Men jag blev trött så han fick maka på sig lite då jag kröp över till mitt.


Har sovit lite halvdåligt och fått gå upp några gånger och röra på lederna samt smörja in dem som värkte mest.


Klockan 6 blev det morgon för mig, dusch och frukost m.m och nu sitter jag här och svamlar på.

Idag jobbar Inger kväll liksom imorgon och på fredag dag och sista arbetsdagen.


Jag ska väl fortsätta så smått med att plocka ihop och så blir det nog kaffe ute, håller mitt knä ihop blir det eller det bör bli en promenad men kanske inte så lång.

Igår gick jag väl 8 km här inne med att bära hyllan tvärs igenom huset.  Kanske därför jag hade sån värk i natt.


Det tinar ute och blött på gräset som kommit fram.

Så jag ska undvika att gå och bära saker där nu liksom i stugan så blir det ingen flytt mellan förråden för då blir det väl bara lera där vi går, men det är först till helgen vi åker upp med saker.


+3,2° utanför fönstret och väderstationen visar +4,7° och 1,7 m/s från nordväst.

Morgonbilderna ser ut så här.

           

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards