jans

Alla inlägg den 21 april 2023

Av Jan Sandström - 21 april 2023 08:39

Fredag den 21/4


Idag fyller vårt barnbarn Emils mormor år så ett stort

 

till henne där nere i Stockholm från oss här uppe på Rengård.


Men till vår vardag så igår åkte vi än en gång till Vindeln och jobbade i lägenheten och nu var det som sista dagarna då vi städade i huset, det syntes att vi gjorde någonting.

När vi började rensa i huset så höll vi på en lång tid och det syntes inget, nu plötsligt så såg vi att bokhyllan kom på plats och Inger ställe upp från kartonger som tagit plats på golvet.

Likaså började jag i det som blir mitt kontor, fick upp hyllor och bort med kartonger från golvet.

 


Även i köket fylls skåpen men varför bygger man så höga kök nu för tiden, standarden blir bara högre och högre och även jag tycker att diskbänk och skåp sitter för högt.

Fick jag välja så sänkte jag allt en decimeter.


 


Men än är det mycket arbete kvar.


Vi gick ut en sväng, pantade burkar och flaskor på ICA och belönade oss med varsin glass och så gick vi i affärer.

Blomsterhandeln och skoaffären tittade vi bl.a in i och pratade en stund med personal.

Men vi köpte inget utan gick vidare en sväng och hem igen.


 


Kaffe och kaka en stund ute på balkongen i sommarvärmen som det var där innan det blev mer jobb och så åkte vi hem till Gunnar som var kvar i stugan.


Här hackade jag lite i snödrivorna innan det blev middag och så lite TV innan det blev sängen.

Jag har sovit tungt och gott inatt och drömt.


Upp innan sju och då var det redan varmt ute.

Idag blir det jobb här i stugan, städa och rensa så att vi ryms.

Jag har lite att laga och göra ute i förråden.


Men det ser ut att bli en fin dag även idag och då blir det mestadels ute.

Nu +7.0° i skuggan och sole skiner, flaggorna vajar en aning.

 

Morgonbilderna ser ut så här.

        

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards