jans

Alla inlägg den 18 april 2023

Av Jan Sandström - 18 april 2023 08:15

Tisdag den 18/4


Igår jobbades det här i stugan, jag plockade ut en massa från förrådet, det gamla som blivit knökfullt så att jag inte ens kom in där.

Ut med grejor som lades på släpvagnen och så kom Inger på att hon ville ha en hylla i en garderob så då snickrade jag till en sådan.

Därefter skulle hon ha en "ölhylla" i köket, nåja hyllan skulle vara med sådant avstånd att typ en ölburk kunde stå där.

Så då snickrade jag till en sådan och satte fast.


Erik hade lämnat in ett stativ till en tv-spelsbilstol som blivit böjd så med gasol värmde jag tills röret lyste rött och så rätade jag det.

Jobb här och jobb där och ekorrarna fick mat.


Sedan in med grejor i förrådet igen och in i duschen, sedan middag och de sista avsnitten på Kärlek & Anarki.


Det blev sängen och jag hade ont i kroppen.

Jo jag fick en sticka i höger fot från golvet under skrivbordet, dags att göra något åt det golvet också.

Efter många om och men och böja och bända på benet så fick jag ut en 5 mm lång sticka.


Lite svårt att somna men till slut så, men då vaknade jag efter två timmar och somnade om efter ett tag och så vaknade jag.

Sova 2 timmar, vakna med värk och somna om o.s.v


Men vid halv sju blev det morgon.

Ont i kroppen men måste hålla igång.

Idag ska vi in till stan, alltså Umeå för att handla lite, hämta grejor från huset och så har mäklaren Helen visning av det i kväll.

OM det nu är någon intresserad av att komma. Det får vi väl se.

 

Fick just SMS från Helen att det än inte är någon som bokat visning.


Ekorrarna gillar nötter men de sitter inte i granen utan i automaten och under den.

   


Jag vet inte vad han hittar för ätbart under men det är kanske nått som kommer ut där.

       


Jag ska byta ut det där huset till något bättre nu när jag tagit upp alla fågelmatarna från stan.


Solen skiner och det blir fort varmare och vi ska straxt åka iväg, passa på medan vägen är lite torrare/kallare för sedan blir den så geggig.


Nu +4.9° här ute i skuggan och +7.9° i stan.

 

Morgonbilderna ser ut så här idag.

            

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards