jans

Alla inlägg den 1 april 2023

Av Jan Sandström - 1 april 2023 14:57

...om att vi firar 43 år idag.

 

Alltså det är idag 43 år sedan vi köpte stugan som vi har. Ja tiden går, och alla andra cyklar.

Huset har vi snart haft i 38 år men nu är det till salu fast det går trögt på bostadsmarknaden.

Kanske läge att slå till du som bara går och funderar.

Av Jan Sandström - 1 april 2023 09:01

Lördag den 1/4 och 10 dagar kvar.

Det blir först på måndag Inger jobbar igen.


  till Alma Vigren som blir 21 idag, hon är dotter till Annelie och Pebbe och bor i Ö-vik.

Musiker som sina föräldrar och barnbarn till Ingers storasyster.


Men igår lastade vi bilen full och åkta först till stugan där halv lasten lossades, men nu ryms snart inget mer i förråden.

Sedan till Vindeln och lägenheten där Inger fyllde mer i frysen och annat.


Jag drog en skarvsladd till en lampa i hallen, inget märkvärdigt men sladden går igenom tre garderober och lampan hänger i taket vid klädhängaren. Jo det fanns en krok där i taket som vi använder.

Sedan ett par hyllplan i Ingers sovrumsgarderob.

Men jag måste såga fler lister och det får jag göra i stugan för här i stan har jag nu inget kvar. Det börjar eka tomt här i huset.

Inger har tagit med från köksskåpen och kläder har vi inte mycket kvar av så snart är det bara möbler och min dator kvar att flytta.


Det var en solig fin dag igår och varmt med 4-5° över noll.

Så när vi åkte upp var det vinterväg och hem så rann det vatten MEN +5° och kall mark så vatten rann på vägen och frös på så på vissa ställen, många ställen var det ordentligt halt väglag men jag tog det lugnt.


Vi kom hem och Gunnar blev glad att vi kom, Jag fixade middag, som vanligt rester och vi åt till en ny serie på Netflix.

Deckare eller triller eller nått sådant, mord och elände, FBI och vita huset m.m


Efter det gjorde jag te och kaffe och vi såg Leif, filmen som Galenskaparna gjorde 1986 var det visst.

Den finns på SVT och gick som matinéfilm i torsdags.


Messade mäklaren om huset och hon har inte hört något från den intresserade så vi sänker priset på huset med en miljon direkt idag.

Lite sent med den här förmaningen men det kommer säkert mer till hösten och förresten är vintern inte slut ännu.

 


Lite koll i datorn innan det blev sängen för mig och med UFO-tidning och katt mellan benen.


Har sovit lite oroligt inatt men lyckades ligga ända till halv sju då det fick bli morgon.

Idag, tja det finns inte så mycket att göra, lite plock i garaget och sortera upp lite bättre, rensa och slänga en del kanske.

Kanske en promenad i solvärmen men risken är att det blivit halt efter vägarna.


Tomas ringde och vi pratade nog, nåja länge i alla fall.


-1,7° har det stigit till ute på altanen och väderstationen visar +2,7° och 2,7 m/s från Nordväst, tror att vindmätaren frusit fast på NW.


Morgonbilderna ser ut så här och med ekorre.

 

Kameran här i kontoret som visade altanen kanske lagt av för gott nu. Får inte igång den men ska prova den i stugan vid tillfälle.


 


Kurre ska vara till vänster om förrådet om den nu inte var allt för snabb för att fastna på minneskortet.

 


Blå himmel i Vindeln.

    

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards