jans

Alla inlägg den 8 april 2023

Av Jan Sandström - 8 april 2023 21:31

Har försökt se på film men så fastnade  jag på Breakfast at Tiffany's men främst för musiken och så låten Moon river.
Det är ju  som spelar huvudrollen och sjunger låten i en scen,

Fast den är bättre med, eller det är så många som gjort inspelning av den att det är svårt att välja någon.



Efter det fortsatte jag med filme Gost med  och .

En underbar film jag sett, hur många gånger som helst och musiken   
Helt underbar låt, där enda felet är att jag blir så tårögd. 

Righteous Brothers - Unchained Melody


Vad ska jag fortsätta med nu då. Eller spela om och om och om igen.


Det blir så här ibland när Inger jobbat kväll men nu blir det inte så många kvällar och så får jag inte vrida upp volymen när vi bor i lägenhet.

Men i stugan går det med 50 meter till grannen.   

Godnatt så hörs vi imorgondagens inlägg.

Av Jan Sandström - 8 april 2023 08:00

Påsklördag den 8/4 och 6 dagar kvar för Inger.


Måste börja med något trevligt.

Fick fint besök här på morgonen och fick faktiskt ta kort.

 

Men sedan blev jag upptäckt och han skuttade sakta iväg över snön till grannen som kanske hade godare mat.

Vi har ju en eller ett par harar som skuttar omkring men inte så vanligt att man ser den så här i dagsljus.

Eljest är det nattetid vi ser dem eller spår efter dem.
Men i december förra året såg jag båda här ute men på natten.

   


Men till gårdagen då.

Inger var hemma och Anders på resande fot så vi åkte över och satt med katten Lycka en stund.

Jag var ute och hackade lite snö och katten fick vara ute ett tag.

Kaffemaskinen fungerade så en dubbel "expresso" men svårt att hitta sockret i en diabetikers nybyggda kök.

Fast burken var märkt och stod tydligt på en hylla, kanske därför jag hade svårt att se den.

Efter ett bra tag åkte vi hem igen och med min stora tryckluft, bytte ut så nu har Anders min gamla lilla på 24 liter, den andra är på 50 liter.


Här hemma satt vi ute, Inger somnade och sov bra länge i stolen framför garagedörren.

Gunnar myste den solkatt han är.

 


Jag fick tid att stöka på i blå rummet så nu har jag sorterat upp och skruvat ihop sista bordet.


Det till vänster ska till stugan och till höger står vävstolen m.m som ska till Vindeln

 

Bordet mot väggen tror jag är Eriks som de haft när det varit LAN här inne.


Även i garaget fick jag undan lite så nu är snickarbänken ren, eller tom för ren är den inte, den skivan åker nog iväg då jag lagar gräsklippare m.m på den och den är oljeindränkt.

 


Jag fick två intresserade av den sista sängen jag lagt ut till försäljning och tidigare sänkte jag priset till 50:-

  Men efter kontakt med båda slutade det med att en kom och köpte den, hämtade och lade den på biltaket. Utan takräcke och så bagagestroppar som höll fast den i bilen.


Det var långfredag och finare mat till middag, förrätt med lax, sill, sallad, paj m.m och vi såg början på en ny kort serie.

The Indian Detective

Vi såg halva säsongen = 2 avsnitt á 45 minuter.

Det är en miniserie och det är en komedi men lite rörig tycker jag.

Så efter Janssons frestelsen som var varmrätten, lagom varm och go så startade jag Robert Langdon () i

Inferno

Det är kanske det som var meningen med Corona, Covid som vi drabbades av.

Ett virus som skulle ta död på de flesta.


En sista koll i datorn och 62 som kollat på Hemnet och usannonsen, nu på morgonen är det 6 klick på den.

Kan det inte vara någon som har pengar och vill köpa huset av oss.

Nu när det är vår och takdropp.


+1,1 utanför fönstret och väderstationen visar +5,0 och 1,4 m/s sydsydväst (SSW)


Såg att det börjar kana ned från taket så nu kommer snart allt nedrasande på altanen.

Det hänger över lite och istappar så morgonbilderna ser ut så här.

 

 

Det är en hel del där uppe på taket.



   


Nu tittar gräset fram i stugan.

 


Himlen i Vindeln

    

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards