jans

Alla inlägg den 23 april 2023

Av Jan Sandström - 23 april 2023 08:18

Söndag den 23/4


Igår höll vi till inomhus mest hela dagen fast jag fick springa ut och in till förråden lite nu och då för att hämta skruv och annat.

Jag höll på och gjorde i ordning min skrivbordsplats här och skrivbordet jag hade var för litet så då hämtade jag en skiva, mitt gammelgamla skrivbord jag en gång haft.

Det duger tills vidare. 


Vi fick fikafrämmande och en trevlig eftermiddag.


Jag fick köpare till mina gamla lysrör som suttit i husvagnen och de ska levereras idag söndag. Eller jag ska ringa så hämtar han dem.


Senare till middag blev det frysrensning så hamburgare och vi såg sista avsnittet på Shetland.
Efter det lite småpyssel innan det blev sängen och vanliga rutinerna.


Har sovit skapligt med avbrott mellan 2 och 3 då jag löste värlsdproblemen.

Vaknade och steg upp vid 7-halvåtta.


Morgonpyssel som att ge fåglar och ekorrar lite mat att slåss om. Frukost här vid datorn och sedan ska vi göra oss i ordning att åka över till Mickselträsk och äta palt.

Sedan hem till Umeå där jag ska lasta bilen med TV, dator och annat, toaletterna ska också tömmas på saker för nu anser vi att i huset blir det inte sova mer i.

Lite snöpligt blev det för inför sista natten vi sov där så tänkte vi inte på att det var sista gången på 38 år, förutom då vi inte sovit där för stuga och semestrar m.m men sådant räknas inte.


Men det känns ändå skönt och jag hoppas det blir någon köpare av huset.

Ganska många kikar på annonsen men det är oroligt med ränteläget och annat.

Svåger och svägerska i Varmvattnet har fått sitt hus sålt men det priset låg bara halva vårt alltså 2 miljoner, men då måste man ha bil och kanske 2 st.


Vi ska i alla fall fika i stan och har stämt träff eller de har stämt träff med oss.

Men är det inte typiskt med vädret.

Nu ska vi hämta grejor och vi slopade bort släpvagnen då det ska snöa/regna och på tisdag ska vi hämta grejor MEN...

 

Jag tror vi slopar bort släpvagnen på tisdag också.

Igår kom förresten lite snö men det tinade bort direkt. 


Nu +1.0° och vindstilla tror jag, ekorrarna är det eller har det varit full rulle på och jag har gett dem mat.
Ska köra slut på det jag har öppnat av jordnötterna och nu inte mycket kvar.

 

Morgonbilderna ser ut så här med ny utsikt härifrån kontoret eller röda rummet som vi kallat det.

            




Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards