jans

Alla inlägg den 15 april 2023

Av Jan Sandström - 15 april 2023 07:29

Lördag den 15/4 och nu är Inger pensionär, nedräkningen är på 0  


Igår cyklade hon iväg tidigt till jobbet och jag hade inget för mig, men i garaget såg jag allt som låg där och då började jag lasta släpvagnen, småsaker och ömtåligt fick ligga i bilen och det blev fullt på bägge.


Körde direkt till Vindeln och vädret var fint.

Väl där bar jag in allt och det gick faktiskt lättare än jag trodde då jag lastade.


Hade tänkt duscha när jag var där men iddes inte utan det blev en hårdbrödsmacka med kaviar, det som fanns där.

Pratade med kisse som sprang ut och in och så med kisses ägare som förra gången fick en barngrind fast jag ställde den vid fel lägenhetdörr, missförstod Inger då.


Körde hem och åt lunch, tänte sitta ute med Gunnar och kaffe men det drog kallt så jag var inne ett tag.

Rev sönder hörnsoffan, dammsög under den och skruvade ihop den igen, men nu blev det bara en tresitssoffa.

Den dög då till oss igår kväll då vi såg på TV.

 


Senare blev det kaffe, katt och UFO-tidning ute på altanen och solen värmde gott.

Åkte iväg och köpte blommor till blivande pensionären.

 

När jag kom hem var min bror och svägerska här och vi pratade lite om takskadorna.


När Inger kom hem så var det med en bukett rosa rosor, paket och en massa jobbarskor m.m

Jag värmde soppa som vi åt till TV-serien Kärlek & Anarki



Men pensionären var trött och ville gå isäng och jag gjorde detsamma och då var klockan bara runt tio.

Hon somnade och jag läste lite, Gunnar låg hos Inger och sov.


Släckte och har sovit, ja jag vet inte om det varit bra eller, har vaknat några gånger med hemsk värk men somnat om igen.

Halv sju steg jag då upp.


Idag ska vi lasta släpen och bilen, ta med Gunnar och han ska få vara i stugan och vi kommer att åka mellan Umeå, Stugan och Vindeln men sova i stugan hos Gunnar.


Allt eftersom tömmer vi huset och på Tisdag kväll har mäklaren en visning av det.

Du får boka dig här om du nu vill se och är intresserad. Endast bokade visningar. tisdag den 18/4 klockan 18:15-19:00


Solen skiner idag också så vi ska köra iväg tidigt så att inte stugvägen blir så geggig (då solen värmer upp efter en kall natt) och det vi tar på släpen skitigt men vi kanske lämnar den nere på stora vägen också.


-1,6° utanför fönstret och väderstationen visar +1,8° och 2,4 m/s från nordost.


Morgonbilderna ser ut så här och de kommer att förändras allt eftersom jag flyttar kameror från stan till stugan.

            

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards