jans

Alla inlägg den 13 april 2023

Av Jan Sandström - 13 april 2023 09:21

Torsdag den 13/4 och dan före dan.

Asså idag är det näst sista dagen för Inger att jobba och sista kvällspasset.

Hur 17 ska jag klara av att ha hon hemma alla kvällar.  


Och vi går vidare med husförsäljning och kommande flytt till Vindeln och stugan.

Nu har svågern Hans-Göran tagit bort sitt hus från mäklarsidan, antingen ångrat sig, gett upp säljförsök eller faktiskt sålt huset i Varmvattnet.

Men han är intervjuad i i dagens VK angående Brjörksta Folkdanslag där han är aktiv sedan 70-talet.


Här hemma plockade jag ned mer av bokhyllan

 

så nu börjar det vara tomt här inne och inte lika hemtrevligt som tidigare.


Ute fick jag besök av en flock Bofinkar som kommit så det kanske kan bli vår i år.

 


Det är vår säger Gunnar när han väl är vaken, han och jag satt ute ganska länge igår eftermiddag, han sov och jag sov väl också en stund.

 


Men man kan ju inte bara sova så plocka i grejor, ett takräcke som står och skräpar, någon av barnen som lämnat det här tror jag och vill ingen ha kvar det så kanske det går att sälja för en liten penning.

 


Skulle skotta lite snö men när jag sträckte mig efter spaden som stod i snödrivan halkade jag till, ena foten ned i snön och så stöp jag åt andra hållet ut på det som varit gräsmatta vid släpvagnen, ned i geggan så jag blev....

Då tappade jag lusten att skotta snö och gick in.

Klädde av mig och sköljde av lera och elände.


Klockan började bli ganska mycket och Inger jobbade så jag startade TV:n i det tomma rummet och så Netflix.

Nu finns filmen UFO-Sweden på Netflix och den skulle jag och Anders se på bio i vintras så jag startade den.

Skönt att kunna pausa och det gjorde jag då hungern satte in, stekte blodpudding och hittade lingonsylt som var gömd i kylen Inger städat på förmiddan.


Såg färdigt filmen och så blev det kaffe och en liten kaka och en film till på Netflix.

En western. Une Corde, Un Colt, Ett rep och en Colt heter den på svenska.

En hyfsad film från 1969


Jag och Gunnar gick isäng och senare kom Inger hem.

Har sovit skapligt och länge, steg upp först vid 8-tiden


Ute +4,1° på altanen och väderstationen visar 5,9° och 4,8 m/s från, just det, nordost.


Morgonbilderna set ut så här och ekorrarna är i full jakt bland fröskal och jordnötter men tror ingen fastnade på den bilden.

            

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards