jans

Alla inlägg den 29 april 2023

Av Jan Sandström - 29 april 2023 21:43

Läste i en veckotidning om "Vårpaj"

Var det då det kom en dm snö i april?

Av Jan Sandström - 29 april 2023 08:56

Lördag den 29/4


Ja då fyller jag halvår idag men en GOD morgon vet jag inte om det är.

Har bara så   ont idag fast jag tagit Alvedon.


Det blev för mycket igår och senaste dagarna.

Igår åkte vi ned till huset i Umeå och plockare, rensade och jag lastade släpen med snöslunga, jordfräs fast den tog jag ned igen.
Bilen full med småsaker och blommor och efter mycket prat med grannarna så åkte vi tillbaks hit till stugan.


Lossade och bar in och jag hade ont hela eftermiddan och kvällen, middag och TV men sedan började jag rensa datorhörnan för ett nytt skrivbord.

Det gick bra tills jag skulle ta bort ena hurtsen. Den var skruvad mer än jag trodde och dessutom limmad men jag fick loss den.

Då upptäckte jag att den andra var sprucken så leta lim och laga.


Men jag har nog ångrat mig och ska inte använda det gamla bordet utan nu ska underredet jag skruvade isär hemma i stan så allt får ligga tills vi åker ned dit igen så kan jag plocka reda på delarna och ta hit.


Gick isäng och har faktiskt fått sova skapligt ända till närmare halv åtta.

Har haft ont inatt och ännu ondare nu på morgonen.

Händer och knän är eländiga så idag blir det en lugn dag för mig men vi ska upp till Vindeln en sväng. 

Det finns en del i bilen som ska dig och blommor här inne.


Jag ska sätta in några tempgivare jag nu tagit bort från huset.

Vi har försökt hyra släpvagn men det har varit svårt och jag gav upp försöken att hitta ett.


Det står i dagens tidning om grannen Jakob som spelar och sjunger.


+2.6° ute och solen skiner.


Morgonbilderna såg ut så här för en stund sedan.

           


Och GLÖM INTE

 

 

   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards