jans

Alla inlägg den 11 april 2023

Av Jan Sandström - 11 april 2023 10:35

Då taket tog så mycket stryk häromdagen så är vi generösa och drar ned priset med 100 000:- av den anledningen att det nu måste åtgärdas.
Fast det kan bli så att vi köper 40 takpannor för 800:- och byter ut de trasiga.

Men en ny visningstid är nu inbokad till den 18/4 och lite senare.
 

tisdag den 18/4 klockan 18:15 är det visning men boka först hos Helen.

Passa på att göra en fin affär innan det blir budgivning, eller gör inte det, vänta tills det är många som då trissar upp priset igen.


Bolis värdering steg igen och ligger nu på 

Boolis värdering 2023-04-11, Vallmovägen 15

≈ 5 020 000 kr

Av Jan Sandström - 11 april 2023 08:52

Tisdag den 11/4 och 3 dagar kvar.

Nu har Inger bara onsdag, torsdag och fredag kvar innan pension.


Idag fyller vännen Aivy år liksom svägerskan Britt-Inger så till dem ett stort 

 


Men till vårt stora dilemma, hustaket.

Jag åkte tidigt iväg till stugan efter en natt med usel sömn. Men det skrev jag om i gårdagens inlägg Vilken dag.


I korthet så fick vi hjälp av Anders och det gick faktiskt bra att få upp presenningen på taket och surra fast repen.
Men jag tror jag ska skaffa några läkter och lägga längs nederkant och uppe vid nocken så blir det stadigare.

I alla fall sätta fler rep längs kanterna. Eller det är kanske där jag behöver bättre stöd.

Det får bli ett besök hos BYGGmax idag.

 


Nu går det rep kors och tvärs men jag ska göra det snyggare.

 


Den ligger och skyddar det värsta som skadades av snö/israset.

 


Anders hade en idé om att lägga nya plattor, som är en cm smalare än de som ligger och det är att ta upp typ tre rader på högersidan och använda de till att byta ut trasiga så blir det tre nya rader istället för fläckvis, jag vet inte vad som är bättre, får väl prova och se.


Men Atho är en fin vovve och fast vi inte har kvar vikdörren till vårt sovrum gick det bra med Gunnar.

Atho bryr sig inte om katten och Gunnar har vassa klor   Nytt ordspråk, "Nyfiken hund får riven nos".

Fast så långt gick det inte nu, däremot första träffen när Ato var ett par dm lång.

   

Han fick vara ute också där han trivs.


Ett stort problem vi har är jag, igår hade jag värk här och där och kände även av diskbråcket.

Så när gäster och hjälparbetare åkt iväg kollade jag bara datorn innan det blev sängen med UFO-tidning som jag faktiskt läste ut de sista 4 sidorna på.

 

innan jag släckte och har sovit tungt på Alvedon m.m

Tror jag varit upp och kissat två gånger och först halv åtta steg jag upp.

Då kom Gunnar in med en stor kvist från rosenbuske inlindad i pälsen under magen.


Hehe, nu är ekorrarna på gång och jagar varandra. Dom fick ju nötter igår när jag var dit.

Men man ser dem nästan inte nu när snön är borta under automaten.


I alla fall lyckades jag och nyvaken Inger få bort kvisten från Gunnars mage med lite våld för han ville inte och jag klippte försiktigt.


Idag kanske köpa ett par brädor eller 2"2 (45x45 m.m.) eller kanske tunnare läkt räcker.

Rep kanske behövs.


Nämen en hermelin i stugan, kritvit sprang den så fort att jag inte hann spara en bild.

Vi vet ju att den finns där och så är ju stugan ute i skogen och där lär det finnas olika vilda djur,


Min rygg känns bättre men måste ta det lugnt fast värst är mitt högra knä som skär till nått så   ibland och händerna värker så det blir Alvedon idag och inte överanstränga mig.

Klättra på stege och tak är nog inget jag ska ägna mig åt när mitt knä plötsligt får för sig att vika sig.


Det skulle komma regn på morgonen men det blev inte så mycket att regnmätaren registrerade och den börjar vid 0,3 m.m

Nu +4,3° utanför fönstret, väderstationen visar också 4,3° och 1,7 m/s ostlig vind, från öst alltså, nu SE och för en stund sedan var det NE, öst alltså för den pratar engelska.


Morgonbilderna såg ut så här för en stund sedan.

           

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards