jans

Alla inlägg den 5 april 2023

Av Jan Sandström - 5 april 2023 15:30

Visningen vi skulle ha haft i måndags fick Helen, mäklaren på Unik Fastighetsförmedling ställa in då det inte blev någon som var intresserad av att komma.
Men jag har förhoppning att det finns någon "där ute" som behöver ett fint hus att göra om till sitt eget under lång tid framöver.

Typ 38 år som vi har bott här.
Nu börjar vi i alla fall kunna titta ut och se grannen över gatan och nu skrapar man vägen ännu en gång.
  


Men problemet med försäljningen återstår och kommer nog att vara för en tid framåt.
Jag har ändå hopp och på Hemnet tickar räkneverket upp hela tiden då folk klickar på vårt hus,
 

https://unikfast.se/

Av Jan Sandström - 5 april 2023 08:29

Onsdag den 5/4 och 8 dagar kvar för Inger.


Igår vaknade jag och hade   värk i händer och knän.

Så jag tänkte att min plan att åka iväg med grejor inte skulle bli av.

Men en kompromiss blev det, lastade bilen full med inte så tunga saker som skulle till Vindeln o struntade i släpvagnen.


Körde dit och vägen var fin, förutom den här på Västerslätt då, i stugan hämtade jag fram en barngrind som stod längst in i förrådet som nu är ganska fullt så jag fick klättra på en stol och flytta undan ett och annat.

Men det gick, matade ekorrarna och sågade en bit plywood som ska vara som mellanlägg i garderober.


Körde till Vindeln och lastade ut allt, ett jäkla bärande att flytta.

Installerade en kamera jag tagit med från stan men var jag ska ha den vet jag inte, nu satte jag den bara i hallen och den visar golvet om vi får någon post. Vilket man sällan får idag.

 


I alla fall så duschade jag och så kaffe, lunch åt jag direkt jag kom till lägenheten då jag tog med fil och Keso.

Ute på parkeringen till höghuset så höll man på att tina fram avlopp och på gatan flödade vattnet för det var +9° i skuggan och varmare där solen låg på. +14° på en tempgivare men då sjönk det till -9,6° inatt.

Barngrinden ställde jag en trappa upp utanför lägenheten då ingen öppnade, hon frågade sist om vi hade någon då lilla dottern ville leka med kattsanden, så då har dom också katt.   

Jag tror det är katter i alla lägenheterna.


Plockade om lite i rummet som ska bli kontor/gästrum/lekrum innan jag bar ut tomma lådor till bilen och åkte hem igen.

½4 var jag hemma och gjorde kaffe och satte mig i soffan med en tidning.

Det ringde på dörren och svågern P-G från Tavelsjö kom och hälsade på, vi satt i köket och pratade ett bra tag om det mesta men jag kom mig inte för att fråga om han ville ha kaffe, det ska man göra här i norr. Kaffe är viktigt.  


Han fick titta runt lite i tomma rum innan han åkte hem och jag återgick till soffan.

Inger kom hem en stund senare och det blev middag, uppvärmda rester, broccolipaj och sallad som vi åt till ett och ett halvt avsnitt på Netflix-serien The Night Agent vi ser.

Inger gick till köket och bakade och jag satte mig här vid datorn innan jag kröp isäng utmed katten Gunnar som tog upp halva sängen.

Orkade bara läsa någon sida innan jag släckte och har sovit skapligt inatt.

Upp halv sju och Inger lite senare.


Skjutsade henne till jobbet med kakor och tårta och Vallmovägen är minst sagt knölig nu.

 

Ska göra i ordning videon senare för att visa bättre.

 


Ser just nu att man håller på med isrivning och snygga till vägen.

 


Eljest blir det plock här hemma, kaffe och UFO-tidning antingen i soffan eller ute på altanen.

Inger kommer hem vid 5-tiden och lite senare ska jag skjutsa Anna och Emil som ska resa söderut till mormor o morfar.


Det blir nog lite TV innan det blir godnatt igen.


Men nu tror jag termometern fått fnatt, nyss -17,2° och nu

 

 Telldusgivaren visar -2.4° i skuggan mot norr.

 

Väderstationen visar +4,5° och 1 m/s från... ja NordVäst och morgonbilderna ser ut så här och ingen ekorre på bild men en har skuttat omkring på snön.

     


Den har nått tillhåll under vedtraven med ingång i hålet till höger.

      

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards