jans

Alla inlägg den 20 april 2023

Av Jan Sandström - 20 april 2023 08:21

Torsdag den 20/4


Igår åkte vi till lägenheten och jobbade och hade med en massa grejor, tvättpåsar i form av sopsäckar.

Jag fortsatte med bokhyllan och fick den i stort sett klar.

 

Men jag vill ha en större TV   


Sedan skulle vi ut och gå och medan Inger tittade till tvättstugan stod jag ute då jag kände något stryka mot benen. Det var en kisse.

 


En av grannarna.

 


Passade på att fota när det nu börjar bli vår och min bil och plats är till höger.

 


Det är vårt köksfönster och rumsfönster på nedre våningen.

 


Inger kom och vi traskade iväg till biblioteket där vi blev stannande ett bra tag för boklån och prat med bibliotekarien.

 


Kånkade på varsin bokpåse och gick in på Frasses där vi köpte varsin bägare med mjukglass.

Jag hann äta upp min men Inger lagrade sin i frysen då hon åter igen gick ned till tvättstugan.

Jag lade dynor på balkongstolarna och gjorde kaffe och te.

Där ute i värmen satt vi ett tag innan det blev dags för jobb igen.


Klämde en nätverkssladd som ska vara här i stugan och hade precis 9 meter sladd kvar.

Duscha och jobba på innan Inger hängde tvätt och så åkte vi hem igen, fast nu är hem här i stugan på Rengård.


Jag kände på snön och den var ganska lös så igång med snöslungan och så körde jag runt på tomten och karvade på drivorna.

Men det är ett tjockt islager underst och bra för då förstörde jag inte gräsmattan men nu tinar det fortare och torkar upp.


In och kopplade ihop min HTPC för att installera den, men det gick lätt, svarade bara jag om den undrade om jag ville uppdatera till nytt nätverk.

Så vi fick se om han som promenerar efter nedlagda järnvägslinjer i England.

Under tiden åt vi middag och klockan var åtta då vi började se/äta.


Efter det startade jag gårdagens matinéfilm men sysslade samtidigt med datorn.

Men jag behöver få hit mer datorprylar från stan.

Lika bra att ta hit allt därifrån för vi känner att vi kommer inte att sova där mer. 


Däremot gick vi isäng här, först jag som läste några sidor och sedan sov jag och Inger kom isäng, Gunnar låg vid hennes fötter och jag har sovit tungt inatt med drömmar (inte kaksmulor) och kissat en gång.

Vaknade först närmare ½8 och har gjort morgon.


Jag ska se om jag får igång två kameror jag tagit hit, kanske närbild på ekorrarna och matstället.

Sedan såga några plywoodremsor som ska bli krysstag bakom bokhylla.

Jag har för få sådana av järn.

 

Sedan blir det in till Vindeln igen för mer jobb i lägenheten men nu består det mest av att få upp från lådor och golvet.

Så jag ska montera ihop en till bokhylla i kontoret av delar som blivit över.

Kanske få igång datorplatsen och så kan det bli en promenad i en ny riktning så vi lär oss var man kan gå och hur långa rundorna blir. 


Nu är det mulet men nu har vi +7.6° och flaggorna rör sig knappt.


Morgonbilderna ser ut så här.

         

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards