jans

Alla inlägg den 25 april 2023

Av Jan Sandström - 25 april 2023 12:54

Så vad gör man, jo går 300 meter till Ullas Kondis.
Nu väntar jag bara på att smörgåsnissen kommer med något gott.

Det blev gott.

Av Jan Sandström - 25 april 2023 11:28

Så nu sitter dammsugaren där.

Men Eriks bil är ganska stor.??

Av Jan Sandström - 25 april 2023 06:57

Tisdag den 25/4


Igår kvistade vi iväg med ett lass upp till Vindeln, TV, Monitor och lite annat som skulle dit.

Och hem fick en kontorsstol följa med så jag fick något bättre än en gammal skolstol att sitta på här i mitt nya kontor/datorplats.

Vi fick tidiage tips om takpannor på återvinningen i Vindeln så med tomt bagage svängde vi in där, jodå det fanns men helt fel sort och storlek förutom några nockpannor som vi lastade in i bilen.

Just när vi körde ut fick jag ett SMS från Erik som frågade om en bult och borrningen idag.

 

Visst 17, betongborren glömde jag ta med så tillbaks till lägenheten och hämta den.

Sicken tur att han skickade frågan då vi var där och inte tillbaks här i stugan.


Men vi åkte sedan direkt hem, ja vi bor ju nu här i stugan på Rengård som du kanske förstått.

Här tog jag itu med datorhörnan, fixade el och drog sladdar kors och tvärs men jag har datorn igång och stora skärmen.

MEN jag kan inte utnyttja den till fullo då datorn inte klarar av skärmens upplösning. Fast texten är stor och lättläst nu.

 


Inger stökade på med att rensa och plocka i skåp och lådor.

I alla fall blev det middag och vi åt medan vi kliade katt och såg på de två sista avsnitten av 

Happy Valley

Sedan blev det dags att jobba lite igen, jag letade skruv, ja inte den Erik frågade efter då han själv hittade en sådan utan jag måste fixa något så jag får upp två lampor i lägenhetens hall.

Där är det en krok i mitten på dosan och rund elkontakt men armaturerna har inte kontakt och inte gjord att hänga i krok utan två skruvar i taket.

Men jag tänker inte borra där utan nu ska jag fixa så de kan sitta i en skruv istället för kroken och kontakten går att skruva dit eller bort. Det är minsta problemet.

Det stora var att hitta skruv med samma gängning men i mina gömmor hade jag det och muttrar så jag kan nog få ihop någonting.


Det blev sängdags och en kelsjuk katt ville att jag skulle lägga mig istället för att så på toa och bli blöt och borsta tänderna.

Läste en liten stund innan jag släckte och så kom Inger isäng.


Sovit gott har jag gjort och Inger sover ännu och klockan är snart halv åtta så dags att väcka henne.


Idag blir det mycket.

Först förbi Erik där vi ska borra och sätta upp någonting på en vägg. Tänk vad enkelt det ändå är med trähus som på Västerslätt och här på Rengård.

Att flytta på väderstationen var enkelt och nu sitter den på andra sidan väggen från min plats räknat så den ska kopplas in till min dator så småningom.


I stan ska vi till huset och lasta bilen full, igen och så ska Inger ut och festa med gamla jobbarkompisar, ska visst fika på nått kondis.

Jag får vackert stanna hemma i ett tomt hus jag men kan ju kanske hälsa på sonen Anders OM han nu jobbar på Ullas Kondis där på Västerslätt, eller dottern Maria som jobbar på A-Star.

Men jag har nog med min bärbara och kan göra något nyttigt som att se på 

Den stora älgvandringen

Sova går ju också bra.

När Inger kommer tillbaks blir det hit hem igen med en massa grejor.

Vi har bestämt att till helgen blir det stor flytt med sängar och det sista.

Tanken var att vi skulle ta släpen idag men vädret ställer till det, jag ids inte hålla på att täcka med presenning.

 

Frågan är om jag inte får skjutsa Inger till sin träff. Eljest har hon tänkt cykla.


Vi har i alla fall nu -0.4° och det blåser en aning i träden.

 

Morgonbilderna ser ut så här.

              

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards