jans

Alla inlägg den 27 april 2023

Av Jan Sandström - 27 april 2023 09:03

Då är det vanligt med att man eldar så därför en varning och uppmaning.

                       


Av Jan Sandström - 27 april 2023 08:27

Torsdag den 27/4


Ja då var det avklarat, betalat räkningarna och kollat siffror.


Men igår åkte vi till lägenheten i Vindeln och där tog jag itu med att sätta upp taklampor.

       

Hallen blev väldigt ljus men där ska det in en dimmer, vardagsrum och sovrum blev samma som vi hade i huset liksom min lamplampa i kontoret, den köpte jag på 70-talet på IKEA och nu fick den ny sladd och lamphållare, igen för jag har bytt tidigare på den.


En hel del annat plock här och där efter att vi burit in en massa som vi tog upp.

Inger bakade bullar men fick gå till grannen och låna ett rivjärn då hon gjorde lasagne och som tack fick de en påse bullar.


Inger gick även över till Tittis Thairest och köpte matlådor som hon nu lagt i kylen.

En hel del kaffe blev det också och när vi runt 18-tiden skulle tillbaks till Rengård och stugan så var jag totalt slutkörd.

Men det är bara 2 mil att köra och snön som kom hade regnat bort för under dagen regnade det ganska ordentligt.


Här blev Gunnar glad att vi kom hem och efter att ha burit in det som vi hade med blev det middag, lasagne som hon lagat tidigare och sallad samt rött vin för mig.

Mäklaren Helen ringde och det finns lite hopp om att det kan bli affär på huset så vi håller alla tummar fast jag har jäkligt ont i dem och övriga fingrar efter finmek och jobb uppe under taket, lampmontering och annat tar på.


Vi såg två avsnitt på Happy Valley innan det blev koll i datorn och elda i kaminen m.m

Sängen med Alvedon, katt och UFO-tidning en liten stund innan jag sov och jag har sovit gott.


Så straxt innan sex gick jag upp, har ordnat månadens ekonomi.


Idag blir det till Vindeln igen, nu ska vi rensa och se till att golv och hall är rent från kartonger och hinkar och möbler och och och.

Inger ska gå över och köpa mer mat hos Titti så vi har till helgen, på söndag då det blir flytt av det sista från stan och då har vi bärhjälp.

Men i morgon fredag åker jag och Inger till huset och hämtar ett eller kanske två lass på släpen, vem vet, jag kanske åker i eftermiddag och på lördag för blir det affär vill de ha ett snabbt övertagande och inflyttning och det går fint när som helst efter söndag. OM de nu bestämmer sig och köper vårt fina hus.


Det regnade igår, 18 mm mätade väderstationen som nu visar +2,2° och 1,7 m/s från östsydöst, Bearomg 112° ESE 


Så här är dagens morgonbilder.

       


Huset hemma i Umeå med presenning på taket.

 


Himlen mot norr från rumsfönstret i Vindeln.

   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards