jans

Alla inlägg den 24 april 2023

Av Jan Sandström - 24 april 2023 08:12

Måndag den 24/4


Igår blev en händelserik dag.

Bilen lastad med främst tomma backar och lådor och så åkte vi omvägen till Mickelsträsk där vi åt palt som var god, de hade gjort 2000 paltar som serverades och man fick äta hur mycket som helst, jag tror jag fick ned ungefär 3½ palt men en del var uppstekt och svårt att bedömma hur mycket det blev.

Rekordet i helgen var visst 8 st.


Efter kaffe och en liten kaka åkte vi ned till huset i stan.

Det hade tinat ganska mycket på tomten och drivan fram mot gatan.

Inne i huset ekade det tomt och det kändes inte som att jag kom hem.


Det första jag gjorde var att lägga in en kamera till nätet och så skruva fast den så att jag ser taket på huset och kan kolla presenningen som ligger spänd över det. Den bilden ser du längre ned i inlägget.


Vi började plocka ned saker, jag skruvade nd TV:n från väggen, plockade bort sladdar från ljudanläggningen och staplade högtalarna m.m i hallen. Inger plockade ihop från köksskåpen och garderober och toaletterna.


Jag gick och letade en låda med saker till husvagnen men den låg inte någonstans.

Har ju fått en köpare av de gamla lysrörsarmaturerna jag tog bort från husvagnen och nu är det en som vill köpa dem och då måste jag hitta igen dem.


Började plocka ihop min dator med alla sladdar som sitter till och från den då vi fick besök.

Dotter Maria kom och hon hade med sig en ask med kakor och gott så det blev en fikapaus med en hel del prat.


Ute började det snöa så tur att vi burit ut TV:n och annat till bilen men mycket återstod.

Maria cyklade hem och vi lastade det sista men allt fick inte plats i bilen.

Och det snöade lite mer ute när vi till slut kunde låsa och åka HEM till Rengård.


Här blev det bära in en hel del, jag hade inte riktigt sorterat vad som skulle hit eller till Vindeln men mycket blev kvar ute i bilen.

Men fullt här blev det och det mesta ställdes bara in där det fanns plats.


Till middag blev det bara en smörgås och kaffe medan vi såg på en engelsk serie om en kvinnlig polis.

Happy Valley

och den finns på SVTplay, liksom 

Den stora älgvandringen

Det blev sängen med min tidning men orkade inte läsa så många sidor efter en ganska jobbig dag.

Men har ändå sovit gott och tungt, tror jag kissat två gånger och sov till 7 men låg kvar en stund till.

Ute har det snöat och det blev vinter.


Idag ska vi upp med grejorna till Vindeln och skräp till återvinningen.

Där fick jag tipset att det ligger taktegel som man får hämta eller köpa. Det måste jag kolla på om storleken stämmer i så fall har jag tur om det nu passar på hustaket.


Eljest blir det väl till att göra i ordning mer i det som blir en kontorsplats här i stugan.

Det gäller att hålla det minimalt i storlek.


Det ska då bli fint eller finare väder idag så den snö som kom lär förhoppningsvis tina bort.

Ser nu att snön hemma på hustakets presenning for men den är ju glatt och så blåser det.


Ute är det nu klockan nio -1.3° och det blåser aningen så flaggorna rör lite på sig.

 

Morgonbilderna ser ut så här.

           

 

Snön hann blåsa eller rasa eller tina bort på den här stunden jag skrev inlägget. Hade älgvandringen på plattan så jag såg inte vad som hände.

    

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards