jans

Alla inlägg den 2 april 2023

Av Jan Sandström - 2 april 2023 07:50

Söndag den 2/4 och fortfarande bara 10 dagar kvar.


Men hur många dagar det är kvar för oss i huset vet vi ännu inte.

Igår påstod jag att vi sänkt priset men det var igår det då man får luras så än gäller Utgångspris: 4 495 000 kr


Men det är väldigt trögt på marknaden nu, mäklarna sliter sitt hår likt matadoren i Ferdinand på julafton.

Fast det ska väl lossna så småningom.


Igår däremot lossnade det för mig, plockade och rensade i garaget men soligt och fint ute så efter lunch gick jag ut och rensade cykelboden.

Backade ut bilen på gatan så att jag fick utrymme men även så att solen kom åt att tina på plattorna som nu mer och mer tittar fram under snö och is.

Det blev även en stund med kaffe och tidning ute på altanen, Inger hade bänkat sig framför garagedörrarna och Gunnar låg hos mig då han inte gick sina rundor.


Jag sorterade och rullade ihop spännband så nu har jag tre hinkar med sådant och sorterat.


Inger lagade mat och jag fortsatte i garaget innan jag tvättade mig och gjorde i ordning två tallrikar med ris, kyckling och en massa grönsaker.

Vi åt till senaste avsnittet på Shetland som slutade med att...

Nä jag ska inte avslöja något men det var så spännande att vi gick ut på nätet och tankade hem nästa avsnitt så vi fick se hur det gick. Vi såg bara ett par minuter innan vi släckte och startade nästa serie vi tittar på.


Det är The Night Agent och riktigt bra och finns på Netflix.

Vi kunde inte hålla oss till att bara se ett avsnitt så det blev två innan vi släckte.


En sista koll i datorn och så sängen med tidning och katt.

Jag har sovit gott inatt även om jag hade riktigt ont då jag gick isäng.

Händer och knän värkte men jag tror jag kände av vänster höft eller så har jag bara råkat stöta i någonting under dagen


Vaknade och steg upp halv sju, en skön dusch och så frukost avklarad liksom bläddra igenom nätet.


Idag ska jag i alla fall dra fram släpvagnen och lasta på en massa från cykelboden, plywoodskivor (bitar) som stått mot väggen och sett sina bättre dagar liksom ett hyllplan av spånskiva jag haft olja på, eller tomma dunkar och spillhink, trattar och annat.

Den var nästan färdig att rasa ned, i alla fall en bit av den.

Jag drar nog det mesta till återvinningen så får det bli fjärrvärme av det, orkar inte ta till stugan och såga upp till badtunnan.


I eftermiddag har vi bjudit grannar och vänner på middag, Inger ska slå på stort och det verkar bli trerätters så jag får väl skäll imorgon av blodsockermätaren och vågen.

Imorgon blir det tidigt upp för klockan 7 ska jag vara på Carstedts och lämna in bilen på service och klockan 17 har mäklaren visning av vårt hus igen. Tredje visningen och jag hoppas verkligen att det kommer någon och att det blir affär.

Paret som är intresserade har tydligen inte fått lånelöftet från banken ännu.


Men idag blir det visst en fin dag igen med sol och takdropp, på tiden att det händer något med snön

Tempen stiger stadigt och nu -3,7° utanför fönstret mot norra altanen

Väderstationen visar -1,9° och 5,4 m/s från, jodå nordost, antingen det eller nordväst har det varit så inte undra på att vi haft vinter nu i vår.

MEN, vi har då ingen pollen, ÄNNU.


Ekorrarna har inte varit framme vad jag sett och bilderna ser ut så här.

            

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards