jans

Alla inlägg den 14 april 2023

Av Jan Sandström - 14 april 2023 07:21

Fredag den 14/4 och nu går Inger snart iväg till sin sista arbetsdag på äldrecentret.

I morgon är hon pensionär.


Men igår jobbade hon kväll och jag stökade på lite här hemma, rev ned en blomma så att jorden spreds ut på golvet och så gick jag en promenad.

 

Jag plockade runt här hemma och nu packade jag ihop det sista av bokhyllan.

TV och ljud är kvar för jag ville ju se på film igår kväll men även i kväll blir det något.


 

Så här såg det ut tidigare i vårt rum


 

En bild från december 2022 då jag satt och såg på film och ändå var det bortplockat för mäklarfoton.


Jag satte fast fler rep på presenningen vi lagt på taket och så pratade med grannen och ett byggföretag som var där och mätade då de ska lägga nytt tak.
Dom blev väl lika förskräckta av att vårt tog stryk för deras hus är en kopia av vårt, eller tvärtom och taket är lika gammalt hos dem.

Men det är många tak som blev förstörda av årets snö då väderomslagen gjorde mycket is under snötäcket.

Vi hade väl otur att det for så många tegelpannor men hos grannen drogs takstegen med i raset.


Och med husförsäljningen får vi se hur det går, visning på tisdag och jag hoppas att Helen ordnar det.


Jag satt ute och läste med kaffe och kisse som fick lite ost från min smörgås, Gunnar gillar ost.

Det blev i alla fall kväll eller middagstid så jag stekte blodpudding och så film men den var lång, 2h 42m är Avatar.

Efter den började jag på Close Encounters of the Third Kind eller Närkontakt av tredje graden på svenska.

Den är inte lika lång, bara 2h 18m men jag såg inte hela utan stängde och gick till datorn för att kolla vad som hänt och inte hänt.

 

Inger kom hem men jag var trött så det blev sängen utan UFO-läsning.

Somnade nog ganska fort och har sovit gott så redan klockan sec steg jag upp.
Inger lite senare och nu har hon gått iväg för sista gången till jobbet på Dragonens Äldrecenter.

 

Jag får se vad jag gör idag, funderar ibland på att gå en sväng och förbi dotter Maria och A-Star för att äta lunch.

Men vågen säger att det är onödigt men hon har god mat idag. Kotlett med potatismos och så kaffe och kaka efter maten.

 

Jag var inne på fel vecka, idag gäller vecka 15 och inte 13   

Kyckling fajitas, Serveras med basmatiris och husets dressingar
 
Piccata, Serveras med rostad potatis och en örtig tomatconcasse
 
Fredagskaka: Fredagar firas med ett bakverk till kaffet

Tack Maria för påpekandet.

Jag får se vad jag får för infall och gör, här hemma är det inte så mycket kvar att göra, kanske ta ned nån taklampa men det kan vara till senare, i alla fall efter husvisningen på tisdag kväll.

Visningar 18Apr

 

Det ska bli en fin dag även idag med sol och snösmältning.

Nu -0,9° utanför fönstret och väderstationen visar +1,1° och 5,4 m/s från Sydost

 

Morgonbilderna såg ut så här.

     


Solstrålar genom skogen

 


men jag tror inte jag fick med någon ekorre fast de sprang omkring där, nu håller mjölkkärran Sverker på att tina fram.

 


och i Vindeln är himlen blå.

    

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards