jans

Alla inlägg den 4 december 2016

Av Jan Sandström - 4 december 2016 09:33

Söndag den 4/12


Dagens värden: 4,9 mmol och vikten 78,7 kg. WOW.


Grattis till Signe Rydlöv som fyller år idag

Signe är väninnan Marias äldsta dotter.

 

 

Igår åkte jag till Anders och satte upp den andra stolplyktan vid hans bilväg så nu är de två av LED-typ och drar bara en femtedel så mycket ström som tidigare.

 

Det var kallt att skruva men gick fint ändå.

 

Åkte hem och det var trafikproblem på Tegsbron in mot stan från IKEA men jag körde en liten omväg och slapp allt elände.

 

Hemma pysslade jag lite innan jag gick ut på en promenad runt grannskapet.

 

3,63 km på 51 minuter, friskt och skönt men lite kallt om kinderna.

 

Sedan grejade jag på här hemma men mest satt jag här vid datorn.

Scannade in några gamla dokument Anders bett mig göra så nu ligger de på Dropbox.

 

Inger kom hem och efter middan såg vi film, det blev Paul, en komedi om en utomjording.

 

Gick isäng med ljudboken men lyssnade inte så länge innan jag släckte och jag har sovit som en stock.

Vaknade 7 men låg kvar och surfade på mobilen till 8 då jag fick Gunnar i sängen en stund.

 

Sent omsider vid ½9 steg vi upp och frukosten snabbt avklarad, ingen tidning så det blev bara ett Sudoku.

 

Idag har vi tänkt åka till julmarknaden på Gammlia, då får jag en liten promenad på ett nytt ställe och vi parkerar en bit därifrån.

 

Vädret har varit kallt men nu stiger tempen stadigt och fort, nyss hade jag -10° sedan -7,4° och nu -5,7°

Det ska bli blidväder och nu snöar det så att det är vitt ute men det lär försvinna om det övergår till regn.

Och halt lär det bli ute så ta det lugnt i trafiken och ha broddar om du går.

Eljest blir det lite julpyssel här hemma idag så Maria J. vi kommer inte och fikar.

Jag kommer över någon annan kväll och tar en promenad så kan jag fika och dricka glögg.

 

Så här ser det ut i trädgården, det blev då ljusare där ute med lite snö. Det här får räcka men ungarna vill nog ha mer.

Anders skrev på nätet att han var i Narvik och åkte skidor. Vad han flänger runt landet.

 

Nä en påtår innan jag går och målar på Anders nummertavla.  

 




Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards