jans

Alla inlägg den 29 augusti 2017

Av Jan Sandström - 29 augusti 2017 21:54

Det var fullt upp idag, till biblioteket och lämnade igen en trave böcker, till Ersboda och handlade.

Tankade och hem igen, monterade en kamera i bilen. Maria messade om att åka och köpa cykel så det gjorde vi m.m


Hem och tvättade bilen och städade ut det värsta från insidan.

Ringde och skulle säga upp fårt Internet i stugan men det kunde jag inte för hon skulle prata med Inger. Jag hann bara lägga på så kom Inger in från jobbet. 5 sekunder tidigare och hon hade kunnat ta över samtalet men nu fick hon ringa upp igen.


Efter lite plock så åkte vi västerut till Bjurholm där vi åt pizza.

Och DÄR har de pizzor.

 

Jag mätade inte då men de gick utanför tallriken och då fick vi diametern till ungefär 40-42 cm och med saftog ordentlig fyllning.

Fast ärligt tror jag vi fick specialare för vi är mindre stamkunder där och de känner oss på Micelangelo.



Tapeteen på toaletten är mysig

 

eller tavlan.

 


Telefon har de också.

 


Här en bild från bilkameran, jag spelade in en snutt när i körde igenom ett ordentligt regnväder vid Vännäs, det vräkte ned ett tag.

 


Nu är vi i Fredrika och har gått en promenad runt samhället.

 

Här är parken i centrum.

 


Nu har vi druckit te och kaffe och jag ska ta min kvällsmedicin för att lägga mig med ljudboken en stund innan det blir natt.


En tidig morgon i morgon och frukost klockan åtta. Sedan ut på nya äventyr.


Godnatt

Av Jan Sandström - 29 augusti 2017 08:36

Tisdag den 29/8


Idag fyller allas vår Harry år, alltså min och Ingers svåger Harry Vigren.

Han blir 70 idag så fast vi redan grattat han på Ingers fest så säger vi

 

GRATTIS HARRY.


   

Du som är ute och dansar i Täfteå eller Gräsmyr har säkert träffat eller sett Harry för det är hans stora nöje. Förutom att hjälpa mig att snickra då.   



Om gårdagen skrev jag ju redan igår kväll så det får vara idag.


Gick isäng sent och har sovit gott för det har varit varmt ute och då har jag ingen Gunnar mellan benen.


Steg upp före åtta och idag vägde jag 75,4 kg, fint om jag kan hålla mig runt 75 och inte som Harry som är 70.


Idag har jag fullt upp, ska lämna igen biblioteksböcker, ut och handla, tanka och städa bilen och kanske hinna tvätta den.

Usch jag blir yr i huvudet och mår dåligt bara av att tänka på allt, stress kanske det också kallas men jag ska nog gå iland med allt och kanske hinna med en promenad också.

Igår kväll gick jag en runda på 3,26 km förutom den på morgonen på 850 meter.

Allmänt · Jans nya levene.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards