jans

Alla inlägg den 7 november 2020

Av Jan Sandström - 7 november 2020 09:07

Lördag den 7/11


Igår åkte jag till Peter o Annas gamla lägenhet för att "kolla läget".

Som det brukar vara vid en flytt så var det mesta borta men lite kvarlämnat.

 


Soffan ska bort till återvinningen liksom sänggaveln men den ska jag kolla på om den inte går att skänka bort.




Jag tog några foton och skulle börja skruva ned några saker då ytterdörren öppnades.

Det var Anna och Emil som överraskade mig där jag stod, men jag vet inte om inte Anna blev mer förvånad av att se mig där.

Hon trodde hon glömt låsa dörren sist hon var dit.


Jag fick då Emil att sitta på soffan och visa storleken då farbror Anders är intresserad av den till sitt kontor/gäststuga.

 


Jag skruvade ned några grejor och så erbjöd jag mig köra över ett lass till nya lägenheten men först skulle vi göra stopp på ÖoB.

Anna och Emil skulle ta hem cyklarna så dom fraktade dem själv på bästa sätt.

 

Men var är Annas cykelhjälm???


Vi handlade lite, hon mest och jag hade fullt schå att hålla reda på Emil.     


Jag tog bilen och dom fortsatte på cykel den lilla biten hem och jag hann bära in grejorna jag fraktade.
Sedan lagade Anna lunch åt oss tre, grillkorv med bröd.


Hem igen och sedan gjorde jag inte så mycket, strulade på lite med min HTPC men kom inte tillrätta med problemet men den spelar in i helt galen upplösning mot vad dator och TV är inställd på (1080p).

Jag hann nog sova en stund på soffan med en kurrsjuk Gunnar på magen innan Inger kom hem.


Middag och TV där vi såg om dödligt väder, sedan såg vi sista avsnittet på Young Wallander men det blev ett konstigt slut eller inget slut.


Jag såg lite på You Me Her innan jag återgick till inställningar i datorn.

Det blev kväll och sängen, somnade men vaknade som vanligt efter ett par timmar med värk och låg ett par timmar till utan att somna om.

Men till slut måste jag ha gjort det för jag vaknade vid åttatiden.


Idag ska jag mest troligt med Peter o Anna ut och handla, dom behöver en släpvagn och deras bil har inte kula där bak.

Pratade igår med Anders som kommer hit idag med sin kisse Lycka som då ska få vara hos oss en tid.


I eftermiddag är hela familjen bjudna på middag till Peter som ska göra hamburgare, blir kul och då ska jag först hämta Inger som slutar lämplig tid. 


Det är varmt ute med +7,5°, nästan klart här i stan men i stugan skiner solen.

Svag vind och väderstationen visar (fick just mess från Anna om att träffas vid IKEA om en stund) Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2020-11-07 09:30:10

Temperatur: 8,3 °C
Lufttryck: 1018,0 hPa och Falling
Luftfuktighet: 65 %
Vindstyrka: 6,0 m/s från SW,
i byarna 9,2 m/s
Kyleffekt: 5,1 °C
Inne hos oss. Temp: 20,5 °C Fukt: 44 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,3 mm
Månaden: 67,5 mm
Året: 663,6 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
10,2 °C
Klockan:
00:13
Temp - Max:
12,8 °C
Klockan:
19:52
Temp - Min:
7,5 °C
Klockan:
01:53
Temp - Min:
6,0 °C
Klockan:
05:59
Lufttryck - Max:
1022,1 hPa
Klockan:
00:03
Lufttryck - Max:
1023,0 hPa
Klockan:
22:00
Lufttryck - Min:
1017,9 hPa
Klockan:
09:22
Lufttryck - Min:
1011,8 hPa
Klockan:
00:05


Dagens sol och måntider.

Gryning: 06:45
Sol upp: 07:41
Sol ned: 15:04
Skymning: 15:59
Dagsljus: 09:14 tim:min
Dag längd: 07:23 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 17s less daylight tomorrow
Måne upp: 19:54
Månfas:
Waning Gibbous
Moon
Måne ned: 14:40


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


Så här ser det ut på mina bilder.

         

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards