jans

Alla inlägg den 10 november 2020

Av Jan Sandström - 10 november 2020 16:35

...dansar råttorna på bordet heter det ju. Nu jobbar Inger kväll och när Anders frågade om miljöombyte nappade jag på det.

 

Så vi gick ut och till Ullas Kondis där jag åt en macka med små skaldjur på till kaffet, det fick bli en tidig middag.
Sedan satt vi och pratade bra länge innan vi gick hem igen.
Nu tror jag att det får bli soffan igen och kanske något på TV.

Av Jan Sandström - 10 november 2020 07:55

Tisdag den 10/11


Igår morse hade vi inget väder men senare så fick vi det.

Alltså uppdatering av min vädersida. Men jag ropade naturligtvis hej för tidigt för igår 16:30 kom sista uppdateringen från väderdatorn.
Jag vet inte felet men jag får ingen kontakt med servrarna där min sida ligger och kan således varken uppdatera eller ta bort.
Halebop/Telia köpte ju upp Riksnet och jag har ingen aning om hur jag ska kunna komma åt mina sidor.
Jag vet bara att datorn loggar in på ftp.riksnet.se men jag gissar att det kommer att ändras till något annat om det nu inte redan är gjort.

Den sida jag tidigare kunde gå in på för att kolla hemsidans inställningar liksom våra E-adresser finns inte längre så frågan är hur länge min och våra @vasterslatt.se kommer att vara kvar.

Största problemet är ju att jag varken kan byta lösenord eller ta bort något konto.

Suporten på Halebop sa bara att jag skulle logga in hos dem men där finns ingenting av det jag vill, bara att skaffa telefonabonnemang och surf.


Jag funderar mer och mer på att lägga ned allt vad jag har och bara ha någon form av Internet där jag kan ägna igenom tidningen och Facebook, fast det kan jag ju också skippa.


Bloggen här verkar då leva kvar men jag har en reservblogg (jansandstrom.blogg.se) att ta till men då är det väl ingen som hittar dit.

Ur led är tiden och så även vädret.


I alla fall så åkte vi igår iväg med en massa skräp till återvinningen på Klockarbäcken innan vi besökte Blomsterlandet där det blev några Amaryllislökar.

Efter lunch åkte jag till Peter o Anna där jag hjälpte till med att borra 6 hål i väggarna för att skruva upp ett par hyllor.

Sedan iväg och hämta Emil på förskola eller dagis, jag vet inte vad det kallas idag.

Till gamla lägenheten på Ostvägen där vi baxade ut en stor soffa

 

men först plockade vi isär den innan den och sänggaveln lastades på släpvagnen och så iväg till återvinningen på Gimonäs.


Jag skjutsade hem familjen och åkte hem igen.

En kort stund på soffan innan middagen som vi åt i köket, vi var ju fler runt matbordet igår.


Jag såg senare en film som inte var så dålig.

The Good Liar (2019)

Sedan lite datorsurf innan det blev en skapligt tidig säng, faktiskt före midnatt men med ljudboken hamnade jag efter tolvslaget innan jag släckte. Dock inga spöken med rasslande kedjor, däremot en leksjuk katt som sprang runt.


Jag har sovit sisådär, haft värk så jag fick stoppa i mig medicin och smörja fingrar och knän.

Det gör fortfarande ganska ont i kroppen men nu kan jag inte göra mer än ta det lite lugnare och ha värme så tanken är att ha en lugnare vilodag idag. Fast mina planer brukar...


-5,1° här utanför fönstret och inget från väderstationen.

Jag har faktiskt funderat på att skaffa eget och ha allt här hemma, hemsida och E-post men det verkade så invecklat när jag snabbkollade för en tid sedan att i så fall får jag anlita någon som begriper sig på det.


I alla fall är solen på väg upp och vimpeln hänger rakt ned.

Så här ser det ut

          

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards