jans

Alla inlägg den 25 november 2021

Av Jan Sandström - 25 november 2021 07:42

Torsdag den 25/11


Igår, ja då blev det en promenad och jag gick till väninnan Maria som bjöd på kaffe, kaka och trevligt sällskap innan jag ett par timmar senare travade hem igen.

 


Det var fint väder och när jag passerade järnvägsstationen så höll man på med julgranen och sätta upp kulor och belysning.

   


Väl hemma var jag småtrött men mitt paket/brev från SpecialBeslag låg i postlådan tillsammans med annan post.

Så efter att ha provat nyckeln i sekretärlåset och den fungerade så monterade jag tillbaks låser, men till luckorna under skulle jag ha haft en längre nyckel men där fungerade den som tidigare fanns så den får sitta där.


Jag beställde även skålar som ska borras in i skjutdörren och så låssprintar som ska till snöslungan men dem måste jag bygga om.

Överst dom jag köpt tidigare och som passar i hjulaxeln.

Nederst de nya där ringen förhoppningsvis passar runt axeln men där sprinten är för grov.

Så jag kombinerade de två och det blev de i mitten där även en kopp till dörren finns, tror den passar ihop med övriga beslag.

Slungan finns i stugan så jag får se senare om dom passar.

 


Som vanligt blev jag övervakad i mitt arbete av medhjälparen Lycka.

 


Erik ringde och undrade om det blev pizza hos oss och det tackar man ju inte nej till men det var ju jag som lovat bjuda på den efter antennjobbet i Vännäsby i helgen som var.

 

Vi beställde hos Pizzeria La Strada på Grisbacka här i närheten fast i grunden är det nog Inger som får betala.

Mat och prat om datorer, husförsäljning och annat innan Inger kom hem och Erik åkte iväg till kvällsjobbet.


Inger gjorde sin mat och så såg vi på TV innan hon gick till sitt och jag såg tisdagens matinéfilm som var en svensk komedi.

Enkel resa

Lite koll i datorn innan det blev sängen och ute snöade det.

Sovit gott inatt och upp som vanligt.


Idag ska jag ta en promenad till 

A STAR Kitchen

där jag ska äta lunch hos vår dotter. Dom har Ärtsoppa med husets pannkaka med vår egen sylt och grädde för endast 89 kr

Faktiskt ska dom få bjuda på lunch idag då jag sålt en barnmatstol till dem.

För mig ett bra byte fast jag kunde säkert ha sålt matstolen dyrare på Facebook.


När Inger kommer hem i eftermiddag ska vi åka upp till stugan men innan dess blir det nog skotta snö idag.

Det har kommit en del under natten och det ska småsnöa mest hela dagen.

I övrigt orkar jag nog inte med så mycket mer än soffan med ljudboken.


-2,2° där ute, mulet och svag vind.

Väderstationen visar ingen vind då mätaren troligen frusit fast igen.
Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2021-11-25 08:15:15

Temperatur: -2,3 °C
Lufttryck: 991,4 hPa och Falling
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 0,0 m/s från ---,
i byarna 0,0 m/s
Kyleffekt: -2,3 °C
Inne hos oss. Temp: 21,0 °C Fukt: 36 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 27,3 mm
Året: 559,5 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-1,5 °C
Klockan:
03:30
Temp - Max:
3,5 °C
Klockan:
02:14
Temp - Min:
-2,4 °C
Klockan:
08:11
Temp - Min:
-6,9 °C
Klockan:
15:12
Lufttryck - Max:
998,3 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
1003,6 hPa
Klockan:
13:18
Lufttryck - Min:
991,2 hPa
Klockan:
08:09
Lufttryck - Min:
990,6 hPa
Klockan:
00:30


Dagens sol och måntider.

Gryning: 07:31
Sol upp: 08:36
Sol ned: 14:15
Skymning: 15:20
Dagsljus: 07:49 tim:min
Dag längd: 05:39 tim:min
Morgondagen: There will be 5min 23s less daylight tomorrow
Måne upp: 19:26
Månfas:
Waning Gibbous
Moon
Måne ned: 13:54


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


och så här ser det ut.

         

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards