jans

Alla inlägg den 23 november 2021

Av Jan Sandström - 23 november 2021 17:05

En sådan här skulle jag vilja ha.

Careical Recovery Massagepistol för ömma muskler


Nu endast 1290kr   hos Kjell & Co.
Borrhammaren (Betongborrmaskinen) är så tung att hålla i en hand bakom ryggen.  

Men nu ger jag mig för idag och intar soffan, snart dags att värma nån mat men först kaffe och så nån film kanske.


Av Jan Sandström - 23 november 2021 11:53

...en hyresgäst här i huset fram till i januari någon gång.
 
  

Av Jan Sandström - 23 november 2021 09:19

Tisdag den 23/11

Bara 13 månader kvar till dan före dopparedan.    


Men igår hände det saker här.

Anders "kattskrälle" har en förkärlek att vilja komma upp på vinden, av någon anledning så igår höll Inger på med gardiner och dukar m.m och luckan ovanför linneskåpet stod öppen och en pall nedanför, på den satt Lycka och tittade upp, tittade på oss och jamade högt.

Till slut så

 

Hon fick grepp med framtassarna och klorna men då började allt glida ut så jag fick hjälpa henne med en hand i baken.
Det var lättare än att försöka få ned henne.

 

Senare lyckades hon hoppa ned själv men det såg jag inte då vi hängde upp julbelysning i rumsfönstret.


Tidigare på dagen blev det en promenad för mig, kallt men ändå skönt.

 


Det blev även en stund på soffan där jag fortsatte lyssna på ljudboken, Inger höll på med julpyntning.

Senare så kom Postnord med tre stora tunga (runt 30 kg styck) kartonger med kattmat och kattsand men den lilla tjejen slängde lätt in dem direkt bak i min bil. Sedan körde jag upp till Maria o Mona som plockade allt utom min säck kattmat och en kartong som ska till Peter o Anna. Min 10 kg:s påse låg i understa kartongen så därför fick den följa med fram och åter.


Här hemma blev det middag och Bonusfamiljen på TV, sedan slog jag över till SVT2 och Vetenskapens värld där vi såg om 

Nascalinjerna

Så det var inte utomjordingar som gjort dem och aliens man hittat skelett av. ELLER?


Sedan såg jag färdigt filmen jag började på igår.

Dessa fantastiska män i sina flygande maskiner

Eller Those Magnificent Men in Their Flying Machines or How I Flew from London to Paris in 25 Hours 11 Minutes

Nu får jag fortsätta med en lika rolig film. 

Monte Carlo Rallyt eller dessa fantastiska män i sina skumpande skraltiga automobiler

Sedan finns ju filmen It's a Mad Mad Mad Mad World


Man kunde göra komedier förr i tiden.

Jag hann även börja få ordning på månadens utgifter, alltså dags för räkningarna igen under gårdagen.


Efter allt blev det sängen och efter en stund med ljudboken har jag sovit gott inatt.

Upp först närmare åtta, eller halv åtta kanske det var.

Inger jobbar kväll idag och jag har lite saker att ta itu med, det ska komma nederbörd så det får bli nån halvtimme på promenadbandet.

En halvtimme räcker på det för då är jag ganska slutkörd, det är som att gå i uppförsbacke hela tiden ändå har jag ju motor på det.


-5,1° utanför fönstret och igår kväll kom det lite snö så att det blev vitt där ute. Men mer ska komma i eftermiddag OM det nu inte kommer som regn för då blir det halt igen.

Det blåser en aning och är mulet och väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2021-11-23 09:45:14

Temperatur: -5,6 °C
Lufttryck: 1007,3 hPa och Falling
Luftfuktighet: 93 %
Vindstyrka: 1,2 m/s från SSE,
i byarna 2,0 m/s
Kyleffekt: -5,6 °C
Inne hos oss. Temp: 20,9 °C Fukt: 35 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 24,0 mm
Året: 556,2 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-4,0 °C
Klockan:
00:00
Temp - Max:
-2,1 °C
Klockan:
15:42
Temp - Min:
-8,1 °C
Klockan:
04:56
Temp - Min:
-10,3 °C
Klockan:
06:15
Lufttryck - Max:
1009,3 hPa
Klockan:
02:45
Lufttryck - Max:
1008,7 hPa
Klockan:
00:42
Lufttryck - Min:
1007,1 hPa
Klockan:
09:30
Lufttryck - Min:
1001,3 hPa
Klockan:
16:38


Dagens sol och måntider.

Gryning: 07:26
Sol upp: 08:30
Sol ned: 14:20
Skymning: 15:24
Dagsljus: 07:58 tim:min
Dag längd: 05:50 tim:min
Morgondagen: There will be 5min 33s less daylight tomorrow
Måne upp: 16:27
Månfas:
Waning Gibbous
Moon
Måne ned: 13:43


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


Så här är morgonbilderna. 

         

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards