jans

Alla inlägg den 7 september 2022

Av Jan Sandström - 7 september 2022 23:35

Och sängdags säger Gunnar.

Kommer tillbaks här i morgon.
Godnatt.

Av Jan Sandström - 7 september 2022 20:26

Nu kan jag ha lagt upp senaste resan på min webbsida MEN det kan finnas fel och fel och fel och brister i kodningen.

Domänen one som jag har är seg så det kan ta timmar innan jag ser om en uppdatering verkligen gått igenom.

Men adressen till hemsidan är https://rengard.one/index.html


och så klicka vidare i vänstra menyn, semester och längst ned ska länken finnas.
https://rengard.one/semester/2022-08%20vildmarksv,%20norge.html

Uppdaterat:
Jo nu ska den fungera men jag har fått rätta lite fel, och det finns säkert mer fel i texten och framöver kan det komma till någon bild liksom att jag kan ta bort saker.

Av Jan Sandström - 7 september 2022 08:15

Onsdag den 7/9


Igår hade jag ont i axel och höger arm efter att jag tidigare, i måndags körde jordsäckar m.m till stugan och det blev lite för mycket.

Så jag gjorde inte så mycket mer än satt och knappade på datorn och en webbsida om resan vi gjorde.

På sidoskärmen rullade några gamla svenska filmer men även St Adians sjukhus på SVTplay.

Var även ut och kikade lite i husvagnen och vattenkranen men tittade bara och provade att den passade. Men nu kan vi nog inte använda brickan över diskhon, fast den har mest använts på bordet ändå.


Inger gjorde en kaviarmacka till lunchen men det blev ett konstverk, en gubbe som skitit på marken.

 

Jag gillar inte när datorn ska försöka räta upp bilder och så blir det helt fel.

Har stora problem med det då jag gör mina webbsidor.

Det ena programmet vänder si och det andra så och inget är rätt enligt mig och som jag fotat.


Webbsidan blev nästan klar men nu ska jag fixa några faktarutor och så rätta fel och sådant som tar minst lika lång tid som att skriva texten och fixa bilder.


Värme pasta och nått kött till middag, in i mikron och så det sista av osten men vi har ingen ketchup.


Inger kom hem efter sitt kvällspass och så blev det sängen och jag tog den tjocka filten på mig.

Öppet fönster men inte så kallt inatt men jag har sovit hela natten utan att gå upp och kissa.


Så vaknade halv sju och steg upp.

Idag står husvagnsjobb på schemat och jag har varit ut och satt in gamla gasoltuben, tänkte att jag likaväl kan köra upp den till värme i vagnen som att bara slänga då man byter in gasoltuben.


Men först ska jag kolla vår gräsklippare, kanske tvätta ren den och så köra upp till Skog & Trädgård för rådgivning och kanske lämna in på lagning.

Drivning till hjulen vill inte fungera och jag lyckades inte hitta felet då jag tittade på den i somras.

Kanske åka över till Anders en sväng om jag får tid, kanske bjuder han på kaffe.


En fulltecknad dag alltså.


Det är gråtrist idag och några regnstänk har kommit men inget mätbart.

10,6° utanför fönstret och svag vind.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2022-09-07 08:30:14

Temperatur: 10,9 °C
Lufttryck: 1015,7 hPa och Rising
Luftfuktighet: 49 %
Vindstyrka: 1,3 m/s från NE,
i byarna 2,0 m/s
Kyleffekt: 10,9 °C
Inne hos oss. Temp: 21,4 °C Fukt: 50 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 228,3 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Högsta Temp:
10,9 °C
Klockan:
08:29
Högsta Temp:
19,4 °C
Klockan:
15:52
Lägsta Temp:
5,6 °C
Klockan:
01:54
Lägsta Temp:
2,4 °C
Klockan:
01:55
Högsta Lufttryck:
1015,7 hPa
Klockan:
08:12
Högsta Lufttryck:
1016,3 hPa
Klockan:
00:01
Lägsta Lufttryck:
1014,0 hPa
Klockan:
00:05
Lägsta Lufttryck:
1013,1 hPa
Klockan:
18:06
 


Dagens sol och måntider.

Gryning: 04:49
Sol upp: 05:39
Sol ned: 19:33
Skymning: 20:23
Dagsljus: 15:34 tim:min
Dag längd: 13:54 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 23s less daylight tomorrow
Måne upp: -----
Månfas:
Waxing Gibbous
Moon
Måne ned: -----

och morgonbilderna.

         

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards