jans

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2014

Godmorgon från paradiset.

Av Jan Sandström - 3 augusti 2014 09:15

Söndag den 3/8


Nu sitter jag här på frukostplatsen igen och har jävulskt ont i händer och knän.

Det blev lite för mycket pyssel igår.

Jag bytte ut två strömbrytare som satt i hallen för vi ska ha en av dem till fasad och pollarbelysningen på västersidan.

Så här såg det ut tidigare innan Inger målade om hallen.

 

och så här fint blev det nu och får jag bara dit fin text på brytarna som säger vart de går blir det säkert fint

 

Men det var så jävulskt trångt och stela ledningar att jag gjorde in fingrarna för att få till det, men nu fungerar det som det ska.

Ja väggbelysningen är inte inkopplad men det kommer att bli framöver.


Inatt sov jag illa.

Jag klättrade på stegen upp till vinden och det blev nog för mycket för knäna, främst det vänstra som det skär likt knivar i.

Så det blev en extra Alvedon igår och en extra i morse så nu går jag på maxdosen.

Plus att jag smörjer med Voltaren.


Idag hade jag tänkt göra så mycket men det vete 17 om jag kan göra någonting mer än lyssna på ljudboken.

Det är varmt och molnen flyger förbi där uppe.

 

och frågan är om det ska klarna upp eller mulna på.

Temperaturen när vi gick ut var 21,8 grader i skuggan men den svängde upp och ned beroende på om solen sken eller inte.

Den angivna tempen var i mulet väder men det känns så fuktvarmt.


Inger har klippt ned blomsterängarna så nu fick vi stor gräsmatta som en liten harpalt gillade.

Den sprang kors och tvärs över tomten i morse som om den var jagad.

Men lyckligtvis fick jag inte se något rovdjur ta den utan den klarade sig nog den här gången.

 


Senare idag blir det hemresa men vi ska nog avvakta och se om den utlovade åskan kommer i eftermiddag.


Kaffet uppdrucket och mackorna i magen men det ska väl bli påtår innan jag gör något mer.

Ett dopp i tunnan kanske för vattnet där håller 33 grader, perfekt temperatur.


Godmorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards