jans

Alla inlägg den 2 augusti 2014

Av Jan Sandström - 2 augusti 2014 22:45

Eller kväll är det men läggdags borde det vara för jag är trött.

Sitter son ser på en film på SVT1 om en kille som kan teleportera sig.


Vi har tagit ett långt skönt bad i tunnan och nu håller jag på att torka upp med en kopp kaffe.

Inger sitter och rensar blåbären hon plockade.


Det är mörkt ute, nästan svart så det är bara att konstatera att det håller på att bli höst och vinter.


Jag undrar hus Tomas och Sara har det so fjällvandrar uppe vid Hemavan.


Nä koppla ned och gå isäng med ljudboken, det låter frestande.

Av Jan Sandström - 2 augusti 2014 16:32

...katten på bordet.

Visst är det så man säger, Inger har åkt ut i bärskogen någonstans där borta och då kan jag sitta här och kolla i Clas Ohlson, Kjell & Co och Cellbes katalog och dricka kaffe.

Det är varmt men blåser och kanske bra för det håller ohyran borta.

 


Det är jobbigt att använda den här musplattan på datorn. Min trådlösa blåtandsmus fungerade inte och jag provade med mya batterier, installera om drivrutiner och allt.

Då säger Inger att var det den jag tappade ned i vattenhinken hemma?

Det var den och det hade jag glömt bort att den badat, men den fungerade fint efteråt fast nu kanske den rostat invändigt.

Ska se om det är lönt att öppna den, eljest köper jag en ny likadan för den var praktisk då man inte behövde ha någon speciell mottagare i datorn.


Nu har jag/vi bestämmt att i september flyttar Hugo hem till Åsa på Umedalen, innan dess måste vi få Nisse och Pelle till Flurkmark så får Hugo vänja sig en tid med att vara ensam fågel hemma innan han flyttar han också.

Det tror jag blir lugnast för han gamla gubben.

Men det känns otroligt skönt att det ordnar sig så bra för dem, nu återstår bara kaninen Bosse att få ett nytt hem men han kan vi faktiskt ta med hit till stugan när vi åker mellan.

Av Jan Sandström - 2 augusti 2014 09:39

Lördag den 2/8


Det känns att det går mot höst, solen står betydligt lägre bakom träden men nu har den kommit över grantopparna.


Igår pysslade jag med lite av varje, fick åka till Peter och Anna som ville ha hjälå med att sätta upp ett toalettskåp de köpt på IKEA.

Man behövde nästan vara tre för det, två som höll i och en markerade skruvhålen och skruvade fast.

Däremot hade förra ägaren limmat fast sitt skåp på vägen och det var egentligen det som de ville ha jhälå med att få bort, eller resterna som satt kvar efter att skåpet gått sönder.


Fick ett sent meddelande från Åsa att hon vill ta hand om Hugo och det får hon gärna göra.

Hon får han och alla tillbehör samt buren och då får Nisse och Pelle flytta till Flurkmark och flocken de har där ute i den stora voljären.

Har skrivit om det och lade ut några videosnuttar tidigare här i bloggen, säkert under juni månad, tror jag. Du får söka om du orkar.


När Inger kom från jobbet plockade vi ihop, vattnade blommor m.m och beställde pizza som vi tog med till stugan där åskan mullrade.

Efter åskan gjorde jag upp eld i badtunnan så vid 10-11 hoppade vi ned i 36-gradigt skönt vatten och över ängarna lade sig tjock dimma.

Tomas och Sara hade varit i stugan och stängt av varmvattnet inne i förrådet så jag visste inte att vi stod utan duschvatten men Inger tog en snabbdusch i svalt vatten efter badet.

Jag har ju gjort en avstängning inne i hallen vid elcentralen men det visste väl inte Tomas.


Efter badet sov vi skönt utan att ha det skönt.


I morse vaknade vi före 8 men låg och drog oss ett tag innan vi gjorde frukosten och gick ut.

Temperaturen ute låg på 15 grader och nu har det blivit några grader till. Badtunnan håller drygt 33 grader, man kanske skulle ta ett dopp i det erotikhöjande vattnet. 33 grader gör något speciellt med vissa kroppsdelar på mig       


Det är inte helt soligt utan molnslöjor täcker himlen.

 

 

och så här fin ser jag ut med Anders hatt på huvudet, min gamla stråhatt håller på att ramla i bitar, köpte ju den nere vid rivieran 1979 och den kan man se på vår semesterresa vi gjorde, fins dokumenterad på vår webbsida sandstrom.vasterslatt.se ochklicka vidare.

 

Kaffet uppdrucket och grannen har kommit igång med utbyggnaden av deras stuga, man kanske skulle ta och röra på sig.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards