jans

Alla inlägg den 27 augusti 2014

Av Jan Sandström - 27 augusti 2014 19:19

Har suttit ute stora delar av dagen men då jag kollade facebook var det en som lagde ut en bäddsoffa i Bortskänkes/mottages/ges/doneras/Umeå pch jag nappade direkt på den, var ändå på väg ut med släpvagnen för att köpa lite virke att snickra av.

Så först ut till Teg och hämta soffan av lite annorlunda format.

 

     

Tänkte att den skulle kunna passa nere i Marias gamla rum eller någon annanstans i huset, eller så kanske Maria vill ha den.

Efter att ha hämtat soffan åkte jag till BYGGmax och köpte lite lister och reglar.


Sedan har jag inte gjort så mycket. Har haft Hugo på min axel här hemma och han har varitt riktigt kelsjuk av sig.


 

Nu blir det slötitta på någon film eller vad jag kan hitta innan det blir sängen.

Kanske blir det soffan med ljudboken men då kommer jag bara att somna.


Av Jan Sandström - 27 augusti 2014 11:00

Men nu är det inte min digitala Lumix utan webbkameran ute som jag tro har gjort sitt.

Den har ändå klarat sig länge ute under plasttaket då den inte är gjord för utomhusmontering.

 

Den blinkar i lila eller normal bild och fladdrar på så det kan bli riktigt vackert ibland.

Ja se på videon hur det är.



Så nu tror jag inte det blir fler trädgårdsbilder från mig men jag kan ju ta andra bilder och dela ut.

Av Jan Sandström - 27 augusti 2014 10:09

Onsdag den 27/8


Lönedag och räkningsbetalardagen.


Igår renoverade jag en säng, slog isär gavlarna och limmade om och den blev då stadigare.

Nu skulle även jag våga ligga i den bara vi hade en madrass på den.

Eljest satt jag mest ute på altan och löste korsord med Gunnar i knät.

Hämtade inger och vi handlade lite.


Inatt har jag sovit riktigt gott, Gunnar har varit förbi några gånger kelsjuk och velat bli kliad.


Idag, frukost ute och jag har lämnat bort en filmduk som jag skänkte bort via facebook.

Han skulle främst ha stativet i sin studio.

Gick ut med lite frö till fåglarna där ute så då slipper vi ha dem inne på altanen letande mat för talgoxarna söker sig in till husen där det brukar finnas brödsmulor och annat kvar efter oss slarviga människor.

Jag funderar på att lasta av släpvagnen och åka för att köpa lite virke för att spika ihop ett antal lådor av olika storlek.


Det blåser en nordlig vind kände jag men på södersidan där vi åt frukost var det skönt.


I skuggan på norrsidan är det 15,8° men egentligen är det ingen direkt skugga då det är mulet.

Det har regnat en aning tidigare men nu är det uppehåll.

Väderstationens Aktuella värden:
2014-08-27 10:15:05

Temperatur: 16,8 °C
Lufttryck: 991,0 hPa och Rising
Luftfuktighet: 75 %
Vindstyrka: 3,8 m/s från N,
i byarna 4,8 m/s
Kyleffekt: 16,4 °C
Inne hos oss. Temp: 20,3 °C Fukt: 55 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 1,2 mm
Månaden: 120,0 mm
Året: 354,3 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
16,8 °C
Klockan:
10:12
Temp - Max:
20,6 °C
Klockan:
17:59
Temp - Min:
11,7 °C
Klockan:
02:35
Temp - Min:
11,6 °C
Klockan:
04:28
Lufttryck - Max:
991,0 hPa
Klockan:
09:54
Lufttryck - Max:
995,2 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
989,9 hPa
Klockan:
05:53
Lufttryck - Min:
990,6 hPa
Klockan:
23:54


Dagens sol och måntider.

Gryning: 04:12
Sol upp: 05:07
Sol ned: 20:12
Skymning: 21:07
Dagsljus: 16:55 tim:min
Dag längd: 15:05 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 25s less daylight tomorrow
Måne upp: 07:43
Månfas:
Växande skära
Moon
Måne ned: 19:50

Och så här ser det ut i trädgården.

Det blir en, två dåliga bilder då kameran inte verkar fungera som den ska.

   


Mer jobb alltså.

Måste kolla vad som felas, kan vara USB-kontakten där ute som lagt av till slut.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards