jans

Alla inlägg den 3 augusti 2014

Av Jan Sandström - 3 augusti 2014 22:31

Den här frågan fick jag:

 

Söndag 3 aug 11:09

Sexig du e!! ;-) Vad sägs om att lägga ut lite coola bilder på pillen??

IP: 83.177.146.47


Jag är lite osäker var som menas med "pillen" men kan tänka mig att det är något Inger gillar på mig och som jag inte visar på bild.

Nä nu måste jag gå isäng om jag ska orka höra på ljudboken.

Inger tänker ligga ute på altan som vanligt och det får hon göra, då är det ingen mer än katten som snarkar i sängen.



Av Jan Sandström - 3 augusti 2014 22:21

Har suttit och letat reda på en ny mus att köpa till den här lilla bärbara och hittade en på NetOnNet, en ersättare till min  Logitech M555B och nu heter den M557.


Fick en fråga från någon som påpekade det jar redan vet, att jag är sexig och ville att jag skulle lägga ut bilder på, var den snorren eller, måste kolla senare vad det stod.

Nä några snorrebilder blir det inte men däremot den här.

 

Det håller på att bli mörkt men Inger har en läslampa här bredvid mig så jag ser i alla fall tangentbordet..

Fast det garanterar inte att jag stavar rätt alltjämt   



Av Jan Sandström - 3 augusti 2014 18:54

Nästan i alla fall men under stugan skickade jag Inger för att kolla avloppsrören.

Vi har försökt få in en lina så att det går att dra in en värmekabel i rören men vi misslyckades.

Så jag skickade in Inger under för att kolla hur krokigt de går men det enda hon såg var en liten mus som var lika förfånad att möta Inger som hon den.

 

Det blir väl nästa renoveringsjobb här i stugan att byta ut avloppsrören från kök, Toa tvätt och dusch.


Efter det åkte hon iväg till bärskogen och jag kröp ned i badtunnan och låg där närmare 1½ timme till Inger kom och gjorde mig sällskap.

Nu håller hon på att steka korv till middag innan vi åker hem till stan igen.


Nu hör jag någonting under altanen, det prasslar blad torra löv och det är inget ovandligt att husmusen lever om sådär.

Den håller insekter borta.


Nu blir det mat.



Av Jan Sandström - 3 augusti 2014 09:15

Söndag den 3/8


Nu sitter jag här på frukostplatsen igen och har jävulskt ont i händer och knän.

Det blev lite för mycket pyssel igår.

Jag bytte ut två strömbrytare som satt i hallen för vi ska ha en av dem till fasad och pollarbelysningen på västersidan.

Så här såg det ut tidigare innan Inger målade om hallen.

 

och så här fint blev det nu och får jag bara dit fin text på brytarna som säger vart de går blir det säkert fint

 

Men det var så jävulskt trångt och stela ledningar att jag gjorde in fingrarna för att få till det, men nu fungerar det som det ska.

Ja väggbelysningen är inte inkopplad men det kommer att bli framöver.


Inatt sov jag illa.

Jag klättrade på stegen upp till vinden och det blev nog för mycket för knäna, främst det vänstra som det skär likt knivar i.

Så det blev en extra Alvedon igår och en extra i morse så nu går jag på maxdosen.

Plus att jag smörjer med Voltaren.


Idag hade jag tänkt göra så mycket men det vete 17 om jag kan göra någonting mer än lyssna på ljudboken.

Det är varmt och molnen flyger förbi där uppe.

 

och frågan är om det ska klarna upp eller mulna på.

Temperaturen när vi gick ut var 21,8 grader i skuggan men den svängde upp och ned beroende på om solen sken eller inte.

Den angivna tempen var i mulet väder men det känns så fuktvarmt.


Inger har klippt ned blomsterängarna så nu fick vi stor gräsmatta som en liten harpalt gillade.

Den sprang kors och tvärs över tomten i morse som om den var jagad.

Men lyckligtvis fick jag inte se något rovdjur ta den utan den klarade sig nog den här gången.

 


Senare idag blir det hemresa men vi ska nog avvakta och se om den utlovade åskan kommer i eftermiddag.


Kaffet uppdrucket och mackorna i magen men det ska väl bli påtår innan jag gör något mer.

Ett dopp i tunnan kanske för vattnet där håller 33 grader, perfekt temperatur.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards