jans

Alla inlägg den 28 augusti 2014

Av Jan Sandström - 28 augusti 2014 21:02

Nu vill jag ännu mindre flyga någonstans.

Höll han på att köra fel och fick backa tillbaks igen.

 

Han kanske inte vågade flyga ut över vattnet.

Av Jan Sandström - 28 augusti 2014 17:39

Han hade fått punktering på ett bakdäck någonstans i inlandet. 15-20 mil från Umeå.

Reservhjulet som han bytte till är ju ett sådant där billigt snåldäck som man bara får köra max 80 km/h i max 80 km.


Att ringa Ford Vägassistans som han fått i och med att han servade bilen nyss verkar jobbigt.

Då får han säkert vänta ett par timmar och så kanske bärgaren bara byter till reservhjulet ändå.


Nu skulle han undersöka om det går att få hjälp i Lycksele med däcket.

Problem 2 är att det var dåliga däck som skulle bytas när som helst och då vill man inte kosta på en lagning.

Kanske kan han få på 2 däck direkt i Lycksele eller så får pappa rycka in och åka upp en bit med ett dubbfritt vinterdäck.


Men då måste jag vara hemma igen före 22 då jag ska hämta Tomas och Sara på flyget.


Tror jag går och steker lite pytt i panna till middag.

Av Jan Sandström - 28 augusti 2014 13:22

I morse steg jag upp, ställde mig på vågen och den visade 89,1 kg

Aha tänkte jag och gick och kissade, nu kanske man kommer under 89 kg.

Nädå, när jag ställde mig på vågen igen så visade den 89,2 kg       


Jag har slängt ihop en trälåda men är inte riktigt nöjd med den. Provade en ny design men glömde ta med en botten i beräkningen fast jag hittade en gammal bit tunn plywood som jag fick dit.

Men den håller inte för några tunga saker, kanske kan den duga åt Maria och hennes tepåsar.


Nu blir det i alla fall en filtallrik men utan sylt, den är slut och Inger glömde köpa.

Sedan medicin och kaffe.

 

Av Jan Sandström - 28 augusti 2014 11:50

Det gifta paret hade ont om pengar, så kvinnan beslutar att hon ska gå på gatan. När hon kommer hem på morgonen, frågar hennes man, hur mycket hon tjänade?
- 1210 kronor, säger frun stolt.
- Och vem gav dig 10 kronor? Frågar mannen.
Frun svarar:
- Vem då??? Alla!!  

Av Jan Sandström - 28 augusti 2014 09:33

Torsdag den 28/8


Och idag eller kväll kommer Tomas och Sara hem, eller bort, eller hit.

Det drar ihop sig till det rutiga friluftskalaset m.a.o Anders 30-årsfest.


Det pratas så otroligt mycket om feminism och alla ska vara feminister.

Jag är INTE feminist utan jämlikist eller kanske henist om man ska använda ett modernt ord.

Jag förordar inte något kön utan det ska vara jämlikt mellan dem såvida det gäller atbete, löner och liknande.


Igår fick jag tag på en annorlunda bäddsoffa främst passande ungdomar då den är väldigt låg men det kanske man kan åtgärda med att bygga till någon form av benstativ. Fast i ett extra gästrum kan den fungera.

Jag köpte lite virke för att bygga några typen äppellådor, sådana jag byggt tidigare.

Eljest blev det inte så mycket gjort, gosade med Hugo och han sitter även nu på min axel och kvittrar i örat och vill ha total uppmärksamhet av mig.

Om jag kunde få bort känslan av att jag sviker Hugo när han ska flytta till nytt hem hos Åsa. Men jag tror han kommer att få det fint där.


Inatt sov jag DÅLIGT, hade enorm värk i händer och knän och kom på efter ett par timmar att jag missade kvällsmedicinen.

(å vad Hugo ligger på och vill kela) Jag har fortfarande skapligt ont i fingrarna så det är något mer än bara missad medicin med 2 timmar.


Idag, jo vi ska hämta Tomas och Sara någon gång, eljest ska jag städa undan och göra i ordning gästrummet så de har någonstans att bo under helgen.

Ska försöka slänga ihop några trälådor för Anders ville ha tre st, till festen att ha korv i till grillningen.


Det verkar bli hyfsat väder på lördag kväll men ändå lite sämre än tidigare prognoser.


Just nu har vi 13,5° i "skuggan" ute på altan och väderstationens Aktuella värden:
2014-08-28 09:45:05

Temperatur: 14,0 °C
Lufttryck: 998,1 hPa och Rising
Luftfuktighet: 92 %
Vindstyrka: 2,7 m/s från N,
i byarna 4,1 m/s
Kyleffekt: 13,4 °C
Inne hos oss. Temp: 20,4 °C Fukt: 57 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 120,0 mm
Året: 354,3 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
14,0 °C
Klockan:
09:44
Temp - Max:
18,6 °C
Klockan:
15:53
Temp - Min:
12,1 °C
Klockan:
01:07
Temp - Min:
11,7 °C
Klockan:
02:35
Lufttryck - Max:
998,1 hPa
Klockan:
09:44
Lufttryck - Max:
994,8 hPa
Klockan:
23:56
Lufttryck - Min:
994,5 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
989,9 hPa
Klockan:
05:53


Dagens sol och måntider.

Gryning: 04:15
Sol upp: 05:10
Sol ned: 20:09
Skymning: 21:03
Dagsljus: 16:48 tim:min
Dag längd: 14:59 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 26s less daylight tomorrow
Måne upp: 08:59
Månfas:
Växande skära
Moon
Måne ned: 20:00

Någon trädgårdsbild blir det inte då webbkameran lagt av, eller om det är programvaran.

Jag har inte kollat den på någon annan dator, ännu. Man kanske skulle ha haft en riktig kamera, en IP-kamera så kan man kolla från vilken dator som helst.


Med det säger jag Gormorgon och ska gå ut på altan med en kopp kaffe.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards