jans

Alla inlägg den 15 augusti 2014

Av Jan Sandström - 15 augusti 2014 21:57

Tre killar sitter i en bar när ett fyllo raglar in, pekar på killen i mitten och skriker:
"Din morsa är det bästa ligget i stan!"
Alla tror att världens tumult är på gång, men killen i mitten ignorerar överraskande fyllot, som snubblar iväg till andra änden av baren.
Tio minuter senare kommer han dock tillbaka fylld av energi: "Jag satte just på din morsa, och det var skithäääärligt!"
Killen i mitten tar fortfarande ingen notis om fyllbulten, som än en gång försvinner iväg.
Tio minuter senare återupprepas proceduren: "Din morsa lät mig till och med..."
Denna gång tröttnar killen i mitten och avbryter alkisen: "Dra hem nu farsan, du är packad."

Av Jan Sandström - 15 augusti 2014 21:34

Frukost ute när det ösregnade, en riktig åskskur men utan åska.

Sedan klarnade de upp och Inger lackade pallarna jag limmade tidigare i sommar.

 

Sedan tog hon bilen ut i skogen för att plocka bär, nu sitter hon och rensar blåbär, hallonen rensades tidigare.


Uner tiden passade jag på att slänga ihop ett igelkotthus vi ska ha inne i stan.

 

Byggde av brädspill från väggen och satte ihop med lilla spikpistolen.

 

Det håller så länge det håller men några år bör det hänga med. Hoppas bara att vi får någon kotte som övervintrar.

Enligt ett tips ska man blanda ihop en lervälling och stryka på så ska det bli attraktivare för kottarna.

 

Maria ringde och sa att vi har en väldigt kelsjuk katt där hemma men jag rådde henne att strunta i blommvattningen och klappa katten istället.


Passade även på att göra ett insektshotell.

 

Hemma från skogen så började Inger gräva för ström till pollarna som ska sitta i slänten.

 

Men et är svårt att gräva då det är mycket sten och grus i marken.

 

Egter det eller det blev inte helt klart med grävningen utan det är ju en dag till i morgon.


Sedan tog vi ett tidigare bad i tunnan och bonden kom för att slå ängarna.

Vi gick in och åt middag och bonden är färdig där ute.


Nu väntar jag bara på att gå isäng.

Av Jan Sandström - 15 augusti 2014 09:52

Fredag den 15/8


Två dagar kvar med Nisse och Pelle. Sedan flyttar de till Flurkmark.

För du som inte vet så är det två av mina tre nymfparakiter.


Men igår var jag hos Maria och Mona där jag hjälpte dem med ett och annat.

Erik kom och tog över nätverksinställningen efter att jag åkt hem för att kapa en rullgardin som var för lång för fönstret samt att jag hämtade en bättre router till dem. Det låg en och skrpade bland allt datorskrot vi har.


Sedan hem och Inger hade slutat jobbet så vi åkte till stugan.

Där värmde vi upp badtunnan och tog ett skönt bad fram emot midnatt. Till en början var det klart väder med stjärnor och en sattelit som pilade fram där uppe.

Det gjorde gott med badet för min onda kropp.


Lyssnade klart på den ljudbok jag höll på med, Gisslan av Lee Child (tror jag stavat rätt).

Sedan sov jag skapligt gott med öppet fönster och svalt i rummet.


Idag ska jag slänga ihop ett flugfönster till Maria och så blir det väl pyssel av allehanda slag.

Vi måste ut i skogen och märka upp de trän som ska fällas så att stugbygget får plats.

Det jobbet kommer vi att leja bort till svågern då han ska hit med sin grävare och markbereda  för bygget.


Eljest blir det väl te och kaffe i mängder, vi är redan inne på andra muggen här ute på altan.


Men nu måste man ha kläder på sig, det var bara 13-14 grader då vi gick ut och det ösregnade.

En riktig åskskur men utan åska.

Nu har det klarnat upp och bara det torkar upp lite så kan det bli en skön dag.

 

Det blåser en aning från nordväst så molnen drar iväg åt vänster.


Väderpinnen säger regn men finare väder framöver.

 

Pinnen visar ju så att ytterst ligger närmast i tid medn längst in är upp emot ett dygn frammåt.


Temperaturen stiger så nu får det räcka här för den här gången.

Jag återkommer under dagen, troligtvis.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards