jans

Alla inlägg den 1 augusti 2014

Av Jan Sandström - 1 augusti 2014 21:22

I stugan alltså.

Först hämtade vi de beställda pizzorna, sedan svängde vi in och handlade i Hissjö under det att åskan närmade sig.

På väg upp var det mörkt och det blixtrade lit här och där.

I stugan gick fortfarande åskan på håll men även högt ovanför oss medan vi åt ute på altan.


Nu har det klarnat upp en hel del men det är svalt, 15-16 grader ungefär.

Kaffet är uppdrucket och jag ser lite på Poirot på TV4 och det brinner i badtunnans kamin för ett senare bad.

Jag är trött så jag vet inte om jag kommer att orka bada, vill egentligen bara gå isäng.

Jag skulle inte druckit den där ölen (3,5%) när jag vet hur trött jag blir.


Med det säger jag godnatt och jag hörs av i morgonbitti igen.

Av Jan Sandström - 1 augusti 2014 21:20

En man är förälskad i tre kvinnor samtidigt, och vet inte vem av dem han vill gifta sig med. Han bestämmer sig för att sätta dem på prov. Han ger var och en av dem 25 000 kr för att se vad de väljer att göra med pengarna. Det är mycket pengar, men så är det ju ett viktigt beslut han ska ta. Den första använder pengarna på att "bli ny", hon använder allting på kläder och i skönhetssalonger. Hon kommer tillbaka och säger:
- Jag använde pengarna så att jag ska bli så attraktiv för dig som möjligt. Det är för att jag älskar dig så mycket.
Den andra köper nya golfklubbor, en ny DVD-spelare och saker till mannen. Hon säger:
- Jag köpte dessa gåvor till dig för att jag älskar dig så högt.
Den tredje investerar pengarna på börsen. Hon dubblerar sina investeringar, ger mannen tillbaka hans 25 000 och återinvesterar resten. Hon säger:
- Jag investerar resten av pengarna till vår gemensamma framtid, eftersom jag älskar dig så mycket.
Mannen tänker sedan både länge och väl på vem av dem som har använt pengarna bäst.... Han tänker... och tänker... och tänker... och tänker... och tänker... och så bestämmer han sig för att gifta sig med kvinnan med de största brösten!

Av Jan Sandström - 1 augusti 2014 18:01

Inger vattnar blommorna och sedan ringer vi och beställer pizza.

Åskan går ovanför Bjurholm mot Vindeln och kanske kan det dra sig mot paradiset.

Åsa har aviserat att hon vill ha Hugo och det ska hon få men först måste vi frakta Nisse och Pelle till Flurkmark.


NU small det öster om Vindeln   Säkert Vindelånäset.

Nåja, frågan är om Flurkmark vill ha två av våra fåglar för där tror jag de får det toppen bland de andra.

Sedär nästan mitt över paradiset blixtrade det till, då måste vi skynda oss.

Av Jan Sandström - 1 augusti 2014 12:47

Nu sitter toaskåpet på plats.
Det gick att använda ett av 4 skruvhål.

Bortskämda katter? Inte alls, rostbiff är väl kattmat.

Av Jan Sandström - 1 augusti 2014 10:08

Fredag den 1/8


Redan augusti, snart är det för sent att försöka bli snäll innan julen.


Igår var en dag med svallande känslor angående mina fåglar, skulle de flytta eller inte.

Det blev ett inte tills vidare.

Åsa som kom och tittade på dem ville ha en större bur då de skulle få sitta instängda mer hos henne än de är hos mig.

Så till dess hon hittat en sådan blir de kvar här.


Inatt blev en natt där jag blev störd flera gånger av katter, Gunnar ville in fast han egentligen inte ville men kom ändå in genom fönstret och åt lite mat innan han gick ut.

Mirabell kom några gånger och gick över mig.


Idag är Mirabell väldigt jamig, vet inte vad hon vill för hon har fått allt utom att gå ut.

Fåglar och kanin är väckta om omskötta och jag ska straxt iväg ut och köpa smågrejor som behövs i stugan och här hemma framöver.

Hade köpt strömbrytare men tänkte helt galet på den ena så jag måste köpa en ny innan vi åker till stugan i eftermiddag när Inger kommer hem från jobbet.

Facebook ligger visst nere för jag får inte upp någon sida när jag startade datorn.

Nä fortfarande ingenting där.


Det var kallt i morse, bara 16° och regn när jag gick ut med frukosten.

Nu skiner solen och vi har 20,6° i skuggan på altan.

Väderstationens Aktuella värden:
2014-08-01 10:15:04

Temperatur: 21,6 °C
Lufttryck: 994,3 hPa och Rising
Luftfuktighet: 60 %
Vindstyrka: 2,2 m/s från ESE,
i byarna 2,7 m/s
Kyleffekt: 21,6 °C
Inne hos oss. Temp: 24,2 °C Fukt: 58 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 1,2 mm
Gårdagen: 0,9 mm
Månaden: 1,2 mm
Året: 235,5 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
21,7 °C
Klockan:
09:59
Temp - Max:
26,0 °C
Klockan:
13:31
Temp - Min:
11,5 °C
Klockan:
03:28
Temp - Min:
15,5 °C
Klockan:
23:52
Lufttryck - Max:
994,5 hPa
Klockan:
10:12
Lufttryck - Max:
989,8 hPa
Klockan:
23:49
Lufttryck - Min:
989,6 hPa
Klockan:
00:01
Lufttryck - Min:
984,6 hPa
Klockan:
16:00


Dagens sol och måntider.

Gryning: 02:21
Sol upp: 03:48
Sol ned: 21:40
Skymning: 23:05
Dagsljus: 20:44 tim:min
Dag längd: 17:52 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 21s less daylight tomorrow
Måne upp: 11:11
Månfas:
Växande skära
Moon
Måne ned: 21:49

Jag blir galen på Mirabell, jmau mjau jmau mjau jmau mjaujmau mjaujmau mjau jmau mjaujmau mjau hela tiden.


Nu ringde Peter och ville ha hjälp med att sätta upp en toaletthylla.

Det kan jag ta när jag är ute och handlar.


Så här ser det i alla fall ut i trädgården. BTW så kom Erik förbi igår kväll och jag visade mina regnbågsbilder.

Naturligtvis hade han stått bättre till och fått bättre bilder.

 


Nu drag jag iväg ut och gör mina ärenden innan det blir för varmt.

Maria och Mona får ta hand om Mirabell.


Godmorgon

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards