jans

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2014

Då var man hemma igen.

Av Jan Sandström - 10 augusti 2014 21:23

Som vanligt har folk väldigt dålig respekt till trafikregler.

Vil med släpvang, Bil med stor båt på trailer, Bil med bil på släpen, gemensamt att de alla ligger på 90-100 km/h eller tidvis fortare.

Men de utländska tradarna ligger på runt 90-100 de också.


I Café Kajutan åt vi räkmackor men vi var inte de enda som gillade räkor.

Det fanns getingar där och griper man efter mycket misster man hela stycket.


Efter det åkte vi till två olika familjer men ingen var hemma.


Så vi åkte söderut igen och stannade vid Marskön som är en enligt mig fin rastplats.


Men det var skönt vi rastplatsen.

Inger fick sova eller åtminstone vila en stund.

 

Sjön låg blank men några svanar såg jag inte till.

 

Däremot kom två Polenregistrerade bilar, fullasstade med folk och grejor men även en fin voffsing.

 

som tyckte det var skönt med en paus i bilåkandet.


Vi hörde något som plaskade i vattnet och det var de här.

 


Nu är vi hemma och jag är slutkörd fast jag bara suttit och kört.

Hur mycket Inger sovit bakom mig vet jag inte men nog är det en del, jag har då varit nöjd med att fått lyssna på ljudboken ett tag.


Maria har varit hemma och bakat helt sagolika vaniljdrömmar, helt underbart perfekta så kanske skulle man ta en kaopp kaffe och en dröm till innan hon hinner hem efter att ha hämtat Erik på järnvägen.

Han har varit i Jämtland i sin utbildning och varit utomhus hela helgen.


Snart är det sängdags och jag säger redan nu godnatt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 15:35

Efter att ha gått omkring och tittat i lägenheten, suttit i våra knän, druckit vatten och ätit lite så har Djurskyddet åkt iväg. Alice är nu registrerad hos Jordbruksverket.           ...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 08:02

Söndag den 21/4 6 timmar kvar för nu är klockan åtta.   Till vad räknar jag ned, jo idag får vi smått. Tillökning i familjen kan man säga fast vi är, inte gamla men lite äldre så funkar det också.   För vid 14-tiden kommer Gabriella från D...

Av Jan Sandström - Lördag 20 april 12:40

...i Tavelsjö på Wärdshuset. Och passande kom solen fram och värmer i kylan. ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards