jans

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2014

Godmorgon.

Av Jan Sandström - 26 augusti 2014 10:12

Tisdag den 26/8


Och det börjar bli räkningsdags, igen.   


Igår blev en annorlunda dag, först fick vi ila iväg till flyget och hämta Peter, eftersom jag missade hans ankomst och gick efter ankomsttiden på Internet så givetvis hade han åkt med ett annat plan och kom i tid, den han sagt.

När han skulle ringa och fråga var vi var så tappade han mobilen i golvet, 2 veckor gammal så det blev dyrt för han då den lämnades in på NetOnNet för lagning.

Sedan handlade vi bäddmadrass till gästsängen, Inger skulle köpa jobbarskor och där höll vi inte på att komma ut genom kassan, för det var kassabrist   

I våran kassa då, slut på kontona och det är ju enkelt att bara föra över pengar via mobilen, OM man nu har en mobil som klarar av sådant.

Det har min gjort men nu är den tydligen för gammal för Handelsbankens nya app som jag inte kan köra i min 4 år gammla mobil, den har ju blivit 3½ år nu. Köptes på Cyberphoto den 30/3 2011 för 2490kr.

Om jag bara inte var så nöjd med den, eller är jag verkligen det.

Nåja, tack vare kontanter som jag för ovanlighets skull hade så kom vi ut med skorna och kunde åka hem för Erik skulle ha bilen några timmar.

Fick lunch och kaffe och satt och halvsov när högra foten exploderade, getingstick inne i toffeln.

  så ont det gjorde och även i natt hade jag av och till ont i foten, men idag känns det bättre, känner av men inte så det direkt stör. Det måste ha varit en gifig rackare.

Så det blev inte så mycket gjort för mig efter det sticket.


Sov skapligt gott ändå inatt, hade Gunnar hos mig av och till, foten värkte av odh till och jag sov av och till.


I morse frukost ute för det var ju ändå 13½° med lätt regn.

Sedan in och väcka Hugo och Bosse, Slog sönder en säng som jag ska limma om gavlarna på. Har limmat den ena som nu får torka i kläm.

Nu lite datorsurf innan jag ska limma andra sidan på sängen.

Kanske tar jag mig ut och köper lite virke att såga sönder så att jag kan bygga fler sådana där typen äppellådor som alla vill ha.

Nu (10:43) börjar Åsa-Nisse flyger i luften på Kanal Global om någon är intresserad. Det blir ingen matinéfilm idag då det är sport av något slag.

Eljest tänker jag ha en skön dag stora delar ute på altan och i trädgården.


Vädret så till slut.

Soligt men aningen blåsigt, 16,3° i skuggan ute på altan.

Väderstationens Aktuella värden:
2014-08-26 10:45:04

Temperatur: 18,3 °C
Lufttryck: 991,9 hPa och Falling
Luftfuktighet: 74 %
Vindstyrka: 4,0 m/s från NNE,
i byarna 5,8 m/s
Kyleffekt: 18,2 °C
Inne hos oss. Temp: 20,3 °C Fukt: 58 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,9 mm
Gårdagen: 14,4 mm
Månaden: 119,7 mm
Året: 354,0 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
18,3 °C
Klockan:
10:42
Temp - Max:
20,7 °C
Klockan:
15:42
Temp - Min:
11,6 °C
Klockan:
04:28
Temp - Min:
9,4 °C
Klockan:
01:26
Lufttryck - Max:
995,2 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
997,6 hPa
Klockan:
09:13
Lufttryck - Min:
991,8 hPa
Klockan:
10:06
Lufttryck - Min:
995,0 hPa
Klockan:
23:40


Dagens sol och måntider.

Gryning: 04:08
Sol upp: 05:04
Sol ned: 20:16
Skymning: 21:11
Dagsljus: 17:03 tim:min
Dag längd: 15:12 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 26s less daylight tomorrow
Måne upp: 06:27
Månfas:
Nymåne
Moon
Måne ned: 19:40

och så här ser det ut i trädgården.

 


Nä gå och limma andra sänggaveln.


Godmorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards